fbpx
 
 
Početna / Blog / Hemudža

Hemudža

 
 

Pričaju dva momka u teretani, nešto oko treninga i suplementacije.

Razgovor ide otprilike ovako:

–       Brate jel rokaš ti nešto?

–       Pa, pijem protein.

–       Šta će ti ta hemudža, majke ti…??

 

Nakon treninga, vidim kako dečko koji je postavljao pitanja pije Guaranu.

hem

Pre nego što nastavite sa čitanjem, mislim da bi bilo dobro da upitate sami sebe šta je to hemija, i koliko je primenjena u 21 veku?

Da, svi mi itekako koristimo „hemudžu“, a da nismo ni svesni.

Npr, da li je mleko koje sam kupio u prodavnici stvarno pravo mleko, koje je doneo neki radnik sa sela tek nakon završene muže, ili je to neka kombinacija mleka, vode sa dodacima mlečnih prahova itd?
Verovali ili ne, većina stvari koje kupujemo nisu ono sto bi trebalo da budu.

Dok sam živeo na selu, kod mene su preko leta dolazili drugari iz grada i uvek se dešavalo za vreme jela bar neko da kaže
– Ala je ovo dobro, kako moja mama ovo ne napravi ovako…?

A najveću ulogu u svemu ima to što baka iz bašte donese namirnice, ili poseti kozu, kravu.

 

Zašto gledati drugim očima nekog ko koristi suplementaciju kako bi došao do boljeg rezultata? Vidi ovog/ovu kako izgleda, garant pije nešto, ma 100%… i ostali komentari.

Ne postoji nijedan profesionalni sportista da ne koristi suplementaciju.
Da je to tolika hemija ne bi li onda supementacije bila zabranjena u sportu? Bi, ali nije, jer je svaki suplement sačinjen od prirodnih sastojaka. A ne od neke teške hemije koju je zbućkao neki tamo Sofronije :)

 

DA LI SU TI SUPLEMENTI STVARNO POTREBNI?

Ne, nisu. Naročito ne rekreativcima, onima koji imaju redovan i pravi režim ishrane.

Kad smo vec kod gore napomenutog Proteina, ako možeš da da osiguraš svom telu dovoljan unos proteina samo putem hrane, protein ti ne treba u drugom izvoru.

Međutim, ne mogu svi da poštuju ovakav način ishrane. Zato se ljudi okreću proteinskim praškovima. Pogodni su za uzimanje, uglavnom sadrže manje masti i ne sadrže holesterol, dobijaš više proteina u manjim porcijama nego kada bi protein uzimao isključivo putem obroka.

 

ZAŠTO JE NAŠEM TELU POTREBAN PROTEIN I ŠTA JE TO UOPŠTE PROTEIN?

Da li kola mogu da idu bez goriva? Ne. Isto to važi i za naše telo.
Istraživanja tvrde da od 21 amino-kiseline koje su u našem DNK, odrasli ljudi mogu da sintetišu 12. Ostalih 9 moraju se uneti putem ishrane. Na žalost, ljudi ne mogu da skladište amino kiseline. Masti, naravno možemo da skladištimo, ali amino kiseline ne. Njih koristimo da sintetišemo proteine, sagorevamo ih radi energije, prerađujemo ih u glukozu, ili kada ništa od toga nije moguće, izbacujemo ih. Tako da imamo dnevnu potrebu za svakom od amino-kiselina da bi smo pomogli našem telu da gradi proteine. Dakle, treba nam ostalih 9 koje oraganizam ne može da sintetiše.

 

vd

KOJI OD MNOŠTVA PROTEINA IZABRATI?

Proteini koji se koriste za pravljenje proteinskih praškova dele se na dve kategorije: proteini životinjskog porekla i proteini biljnog porekla.

Proteini životinjskog porekla uključuju: proizvode mlečnog proteina kao što su surutka (whey) i kasein, kozje mleko i protein iz belanca.

Proteini biljnog porekla sadrže proteine iz soje, pirinča, graška, konoplje. Najpopularniji među proteinima životinjskog porekla je whey protein, a među biljnim proteinima je to soja protein.

Dakle, da li vam je neophodan? Nije. Da li će pomoći da brže dođete do svojih ciljeva? Hoće.

 

Toliko od mene ovog puta.
Želim vam da ovog leta bar na jedan vikend posetite svoje bake i deke na selima, i da jedete stvarno ono što mislite da inače jedete.

 

I da ne upirete prstom u nekoga ko pije nešto od suplimenata, kao da je to krivično delo :)

Pozdrav,

Vale.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter