Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Aleksandra Botić

Priča iz teretane – Aleksandra Botić

 
 

prica iz teretane sajt

 

U koju god prodavnicu da uđemo, bilo da je u pitanju market ili zdrava hrana, izbombardovaće nas natpisima: INTEGRALNO, INTEGRALNO, INTEGRALNO! Da li ste se zapitali: a zašto jesti BAŠ integralno? Moja ishrana se bazira na integralnoj hrani i danas želim da podelim ono najvažnije što sam saznala čitajući o benefitima koje organizam dobija kada u ishrani belo brašno zamenimo integralnim.

Integralno vs. belo brašno

Osnovna razlika između integralnog i belog brašna je u sadržaju vlakana. Integralne žitarice su one čije zrno nije dodatno obrađeno, pa za njih kažemo da su žitarice celog zrna. Kada se procesom prerade žitarica zrno odvaja od opne kako bi se dobilo rafinisano belo brašno, time se potpuno gubi na nutritivnoj vrednosti celog zrna žitarice jer se vlakna, minerali i vitamini upravo nalaze u delu koji se procesom obrade izdvaja, tako da na kraju ostane samo skrob. Ovako obrađeno brašno ne poseduje nutritivnu vrednost i samo dovodi do povećanja šećera u krvi. U prevodu nahranili ste “stomak” skrobom, a ćelijama niste obezbedili nutritijente tako da će ubrzo doći do gladi što samo znači dodatan unos (praznih) kalorija. I eto nam muke sa suvišnim kilogramima, a to sigurno ne želi niko.

Za razliku od belog brašna kod integralnog dolazi do manjeg skoka insulina, odnosno, šećera u krvi . To znači da ćemo imati više energije, a osećaj sitosti će duže da traje. Zvuči kul, zar ne? Zdravstvene koristi integralnih namirnica su još dobro varenje i snižavanje nivoa lošeg holesterola. Integralne namirnice imaju značajno veću količinu vitamina B koji je važan za metabolizam ugljenih hidrata, i za kvalitet kože i noktiju.

Pazite na sadržaj etikete

Ono na šta bih vam ja skrenula pažnju jeste da kada se nađete u prodavnici obratite pažnju na sastav proizvoda i pažljivo pročitate. Većina tih lepo upakovanih „integralnih” sadržaja sadrži vrlo mali procenat integralnog brašna. Gledajte da u sastavu piše brašno od celog zrna. Takođe, ako je neka namirnica zaista integralna to ne znači da se može jesti u neograničenim količinama. Iako jeste zdravije i dalje unosimo veliku količinu kalorija. Zato ne preterujte ni sa zdravim.

Za one kojima nije teško, još bolja varijanta je da zaobiđu market i da sami naprave svoj integralni hleb, keksiće, peciva i slično. Od ovoga zaista nema bolje garancije za sastav.

Na internetu mogu da se nađu razni recepti koji se lako i brzo prave. Ja ću vam za početak napisati jedan recepat koji je idealan za doručak. Garantujem da će vam se dopasti ukus, a ako neko napravi pa mu se kojim slučajem ne dopadne- pronađite me u Flexu, neće se baciti.

Integralne pogačice sa sirom

Potrebno: 150 g sitnog sira, 2 kašike masti, 10 kašika speltinog brašna, 1 kašičica praška za pecivo, susam, so.

Priprema: Sitni sir pomešati sa mašću. Postepeno dodavati brašno i prašak za pecivo. Na kraju dodati ½ kašičice soli, mada ako je sir dovoljno slan, može i bez nje. Masu sjediniti da bude kompaktna. Praviti kuglice veličine oraha u opni. Malo ih rastanjiti i svaku uvaljati u susam. U tepsiju staviti papir za pečenje i peći ih 20 minuta na temperaturi 180 stepeni. Ovo je količina od desetak pogačica, ko želi veću smesu sve duplira. Vreme pripreme do realizacije je oko 30 minuta.

Prijatno!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*