fbpx
 
 
Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Aleksandra Botić

Priča iz teretane – Aleksandra Botić

 
 

prica iz teretane sajt

Svi pričaju o tom smutiju! :)

Kako nam je došlo leto, sa njime nam stižu i velike vrućine. Tada nam najviše prija nešto osvežavajuće. Nešto što će nas rashladiti i okrepiti, a moglo bi se lepo uklopiti i kao međuobrok. Danas ćemo pričati o napitku znanom pod imenom “Smoothie”. Čuli ste za njega, a verujem da je većina i probala.

Smoothie je odličan način da povećate unos hranjivih vrednosti, a da istovremeno ne povećavate unos kalorija. O da, dobro ste pročitali! Osnovno pravilo zdrave ishrane je ne preskakati doručak. Sa tom temom nas je prošlog petka upoznala Jelena.  Znamo da je to najvažniji obrok u toku dana i da bi trebao biti obilniji od ostalih obroka. Ne bismo trebali zapostaviti ni užinu koja takodje treba da bude jednako zdrava. Sezona voća i povrća  je u jeku, na pijacama imamo bogat vitaminski izbor. Moj predlog je da je iskoristite i sebi napravite zdravo osveženje između glavnih obroka.

Smoothie se lako priprema, a organizmu daje dovoljno energije. Za kvalitetan smoothie potrebni su vam: blender, namirnice i tri do pet minuta vremena. Smoothie je zdravlje u čaši, osvježenje, zdrava užina, čak i kompletan obrok zavisno od namirnica koje ste ubacili. Ono što je za nas organizam važno jeste da sveži i sirovi sokovi štede probavnom procesu mnogo energije potrebne da se čvrsta hrana svari. Čvrsta hrana se u proseku vari  od 3 do 5h, ali kašasta hrana neuporedivo brže.

Smoothie se priprema od voća i povrća uz dodatke drugih namirnica. Najčešći dodaci su jogurt, med, kockice zamrznutog ledenog čaja, mleko (najčešće sojino), laneno ulje, ali i crna čokolada. Zavisno od vaših želja, možete u pripremi eksperimentisati s raznim namirnicama, dodavati cimet, kakao, listiće mente.

Smoothie je najbolje konzumirati između doručka i ručka, kao prvu užinu. Smoothie treba biti gust. Kod konzumacije smoothija je bitno imati na umu da preskačemo proces žvakanja hrane, koji je vrlo bitan za zdravu probavu. Naime, već  u ustima prilikom žvakanja hrane izlučuju se enzimi koji pomažu razgradnji ugljenih hidrata. Kako tečnu hranu ne žvaćemo, trebamo voditi računa da je ne popijemo na brzinu, nego da smoothie pijuckamo pomalo i zadržavamo svaki gutljaj u ustima, kako bi mozak dobio signal da smo siti.

Ono što je još važno znati jeste da miksanje povrća u smoothije omogućava lakšu apsorpciju nutrijenata. Ipak, treba voditi računa pošto se neke vrste povrća ne preporučuju sirove. Smoothie se preporučuje i deci iz više razloga, a jedan od osnovnih je taj što deca uglavnom izbegavaju povrće. Povrće pripremljeno na ovaj način, posebno u kombinaciji sa nekim sastojkom koji vole, omogućiće unos minerala i vitamina neophodnih za zdravo funkcionisanje. Na ovaj način će ojačati imunitet, ubrzati varenje i dati telu potrebnu energiju.

Za sam kraj otkrivam vam moju omiljenu kombinaciju: banana i višnje uz dodatak sojinog mleka sa ukusom vanile. Dragi Flexovci smutite vaš smoothie i uživajte u letnjim danima koji su pred nama. Mi se vidimo na treningu ili u streching zoni gde pored istezanja možemo i razmeniti recepte. 😉

Sportski pozdrav!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*