Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Aleksandra Botić

Priča iz teretane – Aleksandra Botić

 
 

prica iz teretane sajt

Da li znojenje doprinosi mršavljenju na treninzima?

Omiljeni cilj većine vežbača je “dobro se oznojiti” kako bi efekt treninga bio što bolji. Verovatno je do takvog uverenja došlo nakon što su neki koji se mere pre i posle treninga uočili da nakon treninga imaju manje kilograma. Kada bolje razmislite, isti rezultat bi mogli postići i bez treninga: preznojavanjem u sauni, pod nekoliko pokrivača ili kojim god ktivnostima koji pomažu znojenje. 😉

Šta je zapravo znoj?

Hajde da razmotrimo najpre šta je znoj? Hemijski rečeno, znoj je najvećim delom voda a manjim delom so, kalijum, amonijak i urea. Često čujemo da se znojenjem izbacuju toksini. To je samo delimično tačno, jer se prava eliminacija toksina iz organizma dešava putem bubrega, jetre i debelog creva.  Dakle, više od sat vremena provedenih namernim znojenjem znači samo veliku dehidrataciju tela.

A zašto se znojimo tokom treninga?

Na pitanje zasto se znojimo za vreme treninga, odgovor je jednostavan. Naša koža se znojenjem hladi kako bi umanjila toplotu uzrokovanu fizičkom aktivnošću. Zanimljivo je spomenuti da se prilikom mišićnog rada veliki deo vode prenosi u prostor mišićnog tkiva, što doprinosi pump osećaju koji je obožavan od strane onih koji treniraju sa ciljem isticanja muskulature. Koliko ćemo se znojiti i na kojim delovima tela zavisi od individualne genetske predispozicije i spoljašnjih faktora kao što su pritisak i temperatura vazduha.

Šta znojenje onda govori o učinku našeg treninga?

Predstaviću vam jednostavan primer. Zamislite osobu koja identičan trening sa istim opterećenjem izvodi jedan dan napolju na suncu i vrućini, a drugi put u jako rashlađenoj prostoriji. U prvom slučaju osoba će se preznojavati, dok u drugom slučaju može proći i bez znoja. Kada bolje razmislimo, nema logike u tome da kažemo da je u prvom slučaju trening bio efektniji, dok u drugom slučaju nije. Mnogo ljudi povezuje trening sa znojenjem  pa se pogrešno zaključuje kako je trening bolji što se više znojimo i obrnuto ili da što se više znoje, više i mršave.

Sigurno ste naletenli na motivacionu poruku kao što je: Sweating is fat crying.  Što više telesne mase izgubite znojenjem, to znači samo da ste izgubili više vode i elektrolita oko čijeg nadoknađivanja bi se trebali pobrinuti nakon treninga.

Moj savet je da vam merilo efekta treninga bude obim pojedinih delova tela, procenat masti meren kaliperom, vaša garderoba i divan osećaj snage koju gradite kroz vreme. Ne trenutna varijacija kilaže.

Budite mi snažni i vidimo se na treningu. Sportski pozdrav! 😉

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*