Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Jasna Makišova

Priča iz teretane – Jasna Makišova

 
 

prica iz teretane sajt jasna

Bol u donjem delu leđa

Vežbanje ide super, sve do momenta kada se pojavi jedan od najčešćih nelagodnosti u procesu vežbanja, bola u donjem delu leđa.  Volela bih da danas porazgovaramo o ovoj situaciji.

Bol u donjem delu leđa, tj. u lumbalnoj regiji jeste jedan od najčešćih problema kod svakog sportiste, bez bzira na to koji sport je u pitanju, bez obzira na to da li je u pitanju mlađa ili starija osoba. Ovaj deo leđa na koje se kičma spaja sa karlicom, a kralica, dalje, sa nogama je jako pokretljiv, ali i jako kompleksan deo tela.

Zašto se javlja bol u donjem delu leđa?

Donji deo leđa trpi veliko opterećenje.  Do bola se dolazi često u procesu treninga, kada je amplituda pokreta veća od dozvoljene, a sam bol prouzrokuju nedovoljno jaki mišići trupa. Bol se može pojaviti i prilikom dugog stajanja, ili naglog dizanja prevelikih težina. Jako je važno da tokom vežbanja tehnika izvođenja vežbi bude pravilna, kao i da se telo da nalazi u pravilnom položaju. Šta to znači? Hiljadu puta ste čuli da mi na svakom treningu ponavljamo: „stegni stomak, ispravi leđa”. Stomak mora biti stegnut pri svakoj vežbi kako bi se zaštitili baš donja leđa. Kada se stomak opusti, dolazi do povećane lordoze i opterećenje pada na donji deo leđa. Upravo tada se javlja neprijatan osećaj, pa i bol.

Prevencija bola u donjem delu leđa

Kada mišići stomaka nisu dovoljno jaki da zaštite donja leđa, karlica u ovoj situaciji dolazi do specifičnog zakošenog položaja (zbog prevelikih opterećenja, ili prekomerne telesne težine). Da bi se ovo izbeglo treba povećati snagu odgovarajućih mišića. Potrebno je jačati pregibače trupa (svima znane kao trbušne mišiće) i opružače kuka (zadnja loža buta), opružače trupa i pregibače kuka (pravi butni mišić), mišiće leđa i gluteusnu regiju. Ukoliko niste probali Les Mills CXWORX, sada je pravo vreme da to učinite. Ovaj grupni program jača core muskulaturu, odnosno, mišiće koji drže telo u pravilnom položaju. Baš to su mišići koji sprečavaju pojavu bola u leđima. I ono  što je najvažnije da uradite posle treninga, bio on u teretani ili na grupnim programima, jeste istezanje. Radite vežbe istezanja koje vam prijaju, posle intenzivnog treninga dajte svojim mišićima zasluženi odmor.

Šta ukoliko se pojavi bol?

Ukoliko ipak dođe do bola u donjem delu leđa, odmorite dan, dva. Izbegavajte podizanje teškog tereta za to vreme, spavajte na boku, jedite zdravo, idite na masažu.  Možete da radite vežbe istezanja lumbalnog dela leđa. Moj apsolutni favorit su sledeće:

flex_fitness_novisad_jasna_makisova_istezanje

Uživajte u svakom treningu, pazite na položaj tela, trudite se da tehnika izvođenja vežbi bude pravila. Slušajte savete koje govore treneri, i još važnije – primenite ih. Oni su tu da vi budete još bolji, da radite još jače i da dostignete vaše fitnes ciljeve. Čuvajte svoje zdravlje i budite srećni. Vežbajte!

Vidimo se u Flexu! :)

 

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*