Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Jelena Pavlović

Priča iz teretane – Jelena Pavlović

 
 

prica iz teretane sajt jelena

Ono o čemu danas pišem je definitivno tabu tema. Ali upravo to želim pokušati promeniti i možda pomoći nekom od vas ili nekoj vama bliskoj osobi. Danas ćemo pričati o anoreksiji nervozi. Još dok sam bila tinejdžerka družila sam se sa jednom devojkom koja je bolovala od ove bolesti. Pokušavala sam na razne načine da doprem do nje, ali na žalost nisam mogla da joj pomognem, jer tada nisam znala da je to mnogo ozbiljna bolest, a ne samo da je trenutno nezadovoljna svojim telom i izgledom. Ova bolest prouzurkuje ozbiljne poremećaje u ishrani, ali pored toga sa sobom vuče i druge posledice.

Šta je Anoreksija nervoza i njeni simptomi

Anoreksija nervoza je ozbiljan poremećaj koji je praćen minimalnim unosom hrane, održavanjem nezdravo male telesne težine, preopterećenosti izgledom i težinom i konstantnim strahom od dobijanja kilograma. Uglavnom je uzrok emotivne prirode i kreće malim koracima. Nezadovoljni svojim izgledom kreću na dijetu, izbacuju slatkiše, peciva , međutim kako to uglavnom ide sporijim putem, počinje da se smanjuje obrok po obrok, negira se glad, biraju se namirnice sa malim brojem kalorija, preterano se povećana fizička aktivnost sve dok se ne izgubi minimum 15% od svoje telesne težine. Ove osobe ne vide svoju pravu sliku u ogledalu i često su prokupirane mislima kako je okolina protiv njih, jer ih često ispituju sve vezano za ishranu i treninge ne gledajući na to kao poziv za pružanje pomoći. Često su razdražljive, depresivne i teško iskazuju emocije.

Posledice koje slede…

Pored psiholoških problema, tu su i poremećaji nepravlinog rada srca, nesvestice, nizak krvni pritisak, snižena telesna temperatura, kod devojaka gubitak menstrulanog ciklusa, samnjen kvalitet kose i noktiju, koža postaje suva, kosa opada, mišićna masa se gubi, kosti postaju sve slabije, a tu je i anemija, zatvor i hronična nesanica.

Potrudite se i pomozite bližnjima

Ovo je jedan začarani krug iz kojeg se teško izlazi ako se ne krene na vreme sa lečenjem i defitivno je potrebna stručna pomoć. Zato budite hrabri i obratite se najbližima za pomoć ili prihvatite pomoć ukoliko vam se ponudi. Sa druge strane, ukoliko neko od vaših bliskih ljudi se bori sa ovom bolešću, konsultujte stručna lica o načinu za prilazak i nuđenju pomoći ovim osobama.

Zdrave navike ne nastaju preko noći

Da se vratim na priču o mojoj drugarici. Iz tog iskustva videla sam koliko negativnih posledica može da prouzrokuje ova bolest. Upravo njena borba me pokrenula da se okrenem zdravom načinu života, pošto sam tada bila ubeđena da joj tako mogu pomoći. Tako da i danas moji dani su propraćeni sa minimum 3 obroka, jednim treningom i dosta sna.

Obožavam sladak ukus u ustima za dobro jutro, te dan započinjem sa voćem. I to je moj najbitniji obrok! Bez doručka ja ne funkcionišem. To uglavnom bude neki smuti različitog sadržaja. Za ovaj blog pripremila sam jabuku, aroniju, narandžu i kajsiju. To mi daje dovoljno energije da uradim jutarnji trening, ukoliko ga imam.

Doručak smuti

Iako ga obožavam, od smutija brzo ogladnim pa se okrećem nečem konkretnijem, uglavnom su to jaja na sve moguće načine ili neki dobar sendvič, mmm…

doručak omlet

Oni koji me poznaju vrlo dobro znaju da sam ja uvek gladna. I verujte mi, to je ok. Treba slušati svoje telo, ako ste gladni – jedite, a nikako ako vam je samo dosadno. Činjenicom da uvek jedem ručak je neizostavni deo, ovaj ručak i nije baš za primer iz razloga pohovanog mesa, ali opet uzeti u obzir da se od jednog lošeg obroka nećemo ugojiti niti od jednog dobrog smršati, ponekad dati sebi oduška i pojesti nešto manje zdravo je skoz ok. Ne treba se ničeg odricati, jer tu je čar održavanja kontrole.

Ručak

I za kraj – večera! Posle treninga ne postoji šansa da legnem gladna u krevet! Ako sam premorena da spremam što god lepo za klopu, tu je uvek odlična zamena za obrok u obliku sjajnih proteinskih čokoladica koje znaju biti mnoooogo ukusne i dovoljno site nakon dobro urađenog treninga.

Matrix večera

Volite sebe takve kakvi jeste

Na kraju dana, najbitnije je da se dobro osećamo u svojoj koži. Želimo da smo puni energije i elana, a za to je najbitniji zdrav način života. Naš fizički izgled dolazi na red tek nakon svega pobrojanog.

Niko od nas nije savršen i uvek nalazimo sebi mane, osluškujemo šta okolina govori o nama, ali hajde sada da to ostavimo sa strane. Pogledajte se u ogledalo i najiskrenije recite sebi koliko ste zadovoljni sobom.

Evo ja ću prva!

Uvek može da se radi na svom izgledu i nisam uvek zadovoljna onim što vidim. Ali na to ne gledam kao stravičan problem, već izazov i novi cilj.

ja2.

Ne znam za vas, ali dok sam proučavala i pisala o ovoj bolesti, nije mi bilo svejedno. Zbog tako nebitne stvari u životu, rizikujemo da potpuno uništimo svoje zdravlje. Hajde da se vodimo sa onom dobrom starom izrekom: „Bolje sprečiti nego lečiti“.

Podelite ovu priču, pričajte sa ljudima i ovoj temi, hajde da probudimo svest mladim devojkama i momcima o zdravom telu i zdravom načinu ishrane i treninga. Zdravom načinu života.

Roditelji, vama posebno želim da se obratim, znam da se mnogo radi i brzo živi, ali obratite pažnju na svoju decu, kako, koliko i kada jedu i idu na treninge. Jer dobar deo problema kreće upravo odatle, iz emotivnog nezadovoljstva koji pokreću preveliki zahtevi roditelja dobrim ocenama, savršenom ponašanju i slično. Svi smo ljudi, svi grešimo, naročito deca u razvoju koji su najčešće i oboleli. Mi treneri se trudimo svake nedelje da vam pišemo baš na ovom blogu smernice ka zdravoj ishrani i treningu, i ako ne trenirate možda kod nas čitajte, savetujte svoju decu i okolinu, ramenjujte iskustva.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*