Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane | Jelena Pavlović

Priča iz teretane | Jelena Pavlović

 
 

flex_fitness_novi_sad_prica_iz_teretane_2018_jelena_pavlovic_2

Šta treba jesti, a šta ne treba jesti pred spavanje?

Svi veoma dobro znamo da nije baš najbolja ideja dobro se najesti kasno uveče i potom otići na spavanje. Zato prvo pravilo glasi: „Nemojte jesti mnogo pre spavanja”, a drugo pravilo bi glasilo: „Idealno je jesti laganu večeru tri do četiri sata pre spavanja.”

Ali šta ako se desi da smo jako gladni zato što nismo stigli da nešto pojedemo ranije u toku dana? U tom slučaju, skroz je u redu da pojedete manju porciju laganije hrane. Ipak, može se desiti da neke od namirnica za koje mislimo da su sjajan izbor za obrok pred spavanje, zapravo i nisu tako dobar izbor, štaviše da ih je potrebno izbegavati u kasnijim satima.

Koje su to namirnice koje trebamo izbegavati u večernjim satima?

Masna hrana

Čak i tzv. dobrim mastima treba dugo vremena da se svare. Ovo je sjajan izbor namirnice ukoliko u toku dana želimo da ostanemo siti. Kada je reč o obrocima neposredno pre spavanja, to nikako ne želimo. Ovakva hrana se dugo vari, što znači da noć koja dolazi neće biti puna dobrog sna. Prva namirnica koja je možda i najlošiji izbor jeste SIR. Treba izbegavati: jorugt, mleko, orašaste plodove, sladoled, avokado i sl.

Kisela hrana

Na žalost, smatra se da oko 20% starije populacije može da ima problem sa kiselinskim refluksom, a da to ni ne znaju. Najčešći simptomi su gorušica – osećaj paljenja ili žarenja iza grudne kosti, koji se može raširiti u grlo i može dovesti do pojave kiselog ukusa u ustima. Kiselu, začinjenu ili prženu hranu je najbolje da zaobiđemo pred spavanje, kako bi sačuvali zdrav želudac i obezbedili dobro varenje. Pod kiselim se podrazumeva i sos od paradajza, a njega ima na pici, tako? Pica pred spavanje: NIKAKO!

Čaša vina pred spavanje, da ili ne?

Većina nas voli da popije čašu vina ili nekog drugog alkoholnog pića pred spavanje kako bi se opustili i lakše zaspali. Međutim, kako to utiče na naš san? Alkohol može da poremeti normalan ritam sna. Zato trebamo biti oprezni kada i koliko ćemo alkohola popiti pred spavanje. Jer možda dve, tri čaše mogu da nam pomognu da zaspimo, ali će nam odmoći da imamo jak i čvrst san u toku noći. Ako volite da se opustite, neka to bude bar 3 sata pred spavanje i pokušajte da se zaustavite za drugoj čaši.

A koja je to hrana dobra za brz obrok pre spavanja?

Banana i kivi!

Iako uvek govorimo kako voće ne treba jesti pred spavanje zbog vlakana i šećera, sa ove dve voćke situacija je malo drugačija. Banane se uglavnom sastoje od brzo svraljivih ugljenih hirdrata, a to je ono što vam zapravo i treba pred spavanje. Takođe, banane sadrže magnezijum, što nam može pomoći smanjenu hormona stresa i na taj način poboljšati san.

U Norveškoj je 2017. godine sprovedeno istraživanje čiji rezultati su pokazali da ispitanici koji pate od nesanice, a pred spavanje konzumiraju kivi, imaju poboljšanje kvaliteta sna. Zbog antioksidativnih jedinjena koje kivi sadrži, konzumiranje ovog voća im je pomoglo da brže utonu u san, a sam kvalitet sna bio je je bolji.

Kuvana jaja su sjajna!

Ukoliko ste mnoooogo gladni i ne možete da se zasitite, najbolje rešenje za je proteinska večera. Jaja su odličan izbor. Pored toga što su dobar izvor proteina, takođe su odličan prijatelj vašeg sistema za varenje. Zato je najbolje da se odlučite za kuvana jaja.

Integralne žitarice od celog zrna

Masin Smit, dijetetičarka sa Klivlendske klinike kaže da je sat ili dva pred spavanje dobro jesti ugljene hidrate, jer povećavaju lučenje serotonina, melatonina i drugih neurotransmitera na mozgu koji učestvuju u procesu spavanja. Krekeri ili hleb od 100% celog zrna je zdrav izbor da se za prezalogajiti pred spavanje.

Kao što rekoh na samom početku, vodite računa o pravilnom rasporedu obroka u toku dana i tako nećete dođi u situaciju da morate večerati oblian obrok. Čuvajte svoje zdravlje, imajte miran san i laku večeru kao pomoć pri tome.

Želim vam prijatnu večeru i lak san!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*