fbpx
 
 
Početna / Vesti / Priča iz teretane – Jelena Pavlović

Priča iz teretane – Jelena Pavlović

 
 

Mnogo ljudi uporno vežba, smatra da se pravilno hrani, ali rezultati sporo dolaze na videlo. Zašto se to dešava ni sami ne znaju, zbunjeni su. Greške su uglavnom u nekim svakodnevim stvarima za koje smatramo da radimo kako treba, ali baš tu najčešće grešimo. Savetovaću vas danas sa nekoliko stvari koje mogu da vam pomognu i ubrzaju vaš metabolizam.

metabolizam

NEREDOVNI OBROCI

Ne morate da budete previše strogi prema sebi, ali treba da se napravi osnovi rapored obroka u toku dana. Otprilike da se obroci unose skoro u isto vreme svaki dan. Kada jedeš u isto vreme svaki dan, možeš prevariti svoje telo da troši više kalorija. Jer kada telo ne zna kada će biti opet nahranjeno kreće da skladišti kalorije i usporava metabolizam.

DOBRO OPRANO VOĆE I POVRĆE

Svi znate da pesticidi mogu da imaju loš uticaj na organizam, ali možda niste znali da imaju i veoma loš uticaj na metabolizam. Hemikalije u pesticidima negativno utiču  na hormonski balans u telu i tako kvare procese u kojima telo troši energiju. Zbog toga treba dobro oprati voće i povrće pre svakog konzumiranja.

NEDOSTATAK SNA

Bez obzira kakav život da vodite bio on užurban ili ne, nedostatak sna može da uspori vaš metabolizam. Čvrst san se pokazao kao značajan za brzinu metabolizma, pogotovo kod starijih osoba. Zbog toga spavajte redovono i dovoljno. 6 do 8 sati dnevno i, ako je moguće, da zaspite pre ponoći J

SLAB UNOS GVOŽĐA

Pitajte sebe da li dovoljno unosite gvožđa u svoj organizam. Veoma je bitno jesti hranu obogaćenu gvožđem (cvekla, spanać, kupine…) koja igra glavnu ulogu u raznim telesnim procesima, pa tako i u metabolizmu. Ako ne unostite dovoljno gvožđa, vaša krv ne dobija dovoljno kiseonika zbog toga gubite energiju i vaš metabolizam usporava. Ovo je veoma bitno kod žena, jer jednom mesečno u toku menstrualnog ciklusa nivo gvožđa opada.

jelena-sajt

MALI BROJ KALORIJA

Da li znate koliko obroka imate dnevno? Jeste li sigurno da ste danas doručkovali, juče večerali? Mali unos kalorija da li to bilo zbog dijete, nemanja vremena za obrok zbog preokupacije drugim stvarima, zaboravljanje na obroke može negativno da utiče na metabolizam. Ako ne jedemo dovoljno, šaljemo telo u stanje izgladnjivanja i ono reaguje tako što čuva kalorije i samim tim smanjuje vašu energiju.

DEHIDRATACIJA

Vaše telo uključuje vodu za sve što radi, samim tim tu spada i metabolički proces. Kada dođe do dehidratacije u organizmu, ono može usporiti potrošnju kalorija i do 2% u toku dana, budite sigurni da unosite dovoljno vode, što bi značilo minimum 2l vode dnevno.

Ako ste se pronašli u nekoj od ovih loših navika, pokušajte da ih promenite i verujem da će vaš put do cilja biti lakši i brži, kao i vaš metabolizam.

Do sledećeg pisanja pozdrav! I vidimo se u Flexu :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter