Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Jovana Mjerimačka

Priča iz teretane – Jovana Mjerimačka

 
 

prica-iz-teretane-sajt

Ćao drugari!

Kao što već znate, u toku je veliki pravoslavni post koji traje šest nedelja, pa se ovih dana u svlačionici često polemiše na tu temu.

Kako vežbati i šta jesti dok traje post?!

Naime, različiti su motivi zašto ljudi poste. Iako je post vezan za religiju, ima onih ljudi koji to čine da bi očistili i odmorili organizam. Na pvom mestu jetru prekomernog unošenja zasićenih masti i mesa. Neko je rekao: „Post je godišnji servis kojim se čisti organizam zatrovan pogrešnom ishranom i lošim navikama, kako bi biološki mogao ispravno da funkcioniše!“ Koji god vaš motiv bio, činjenica je da pravilna ishrana i pravilno sproveden post može biti veoma korisan za svaki organizam.

Ono štoje važno naglasiti jeste da da čišćenje organizma nikako ne sme da podrazumeva gladovanje, naročito ako redovno trenirate. Preporuka je da za vreme posta konzumirate što više biljne hrane ( idealno bi bilo sirove), sezonskog voća i povrća, suvog i jezgrastog voća, žitarice u celom zrnu, mahunarke, i naravno, ribu. Na ovaj način, osim što ćete očistiti organizam, regulisaćete i metabolizam.

Međutim, pitanje je koje se najviše provlači tokom razgovora sa vežbačima jeste: kako da nadoknadimo unos dragocenih proteina?

Tokom posta proteine dobijamo prvenstveno iz biljnih izvora (pasulj, bob, soja, sočivo), a manje iz životinjskih izvora (riba, morski plodovi). Prednosti koje imaju biljni izvori proteina je u tome što nisu u spoju sa zasićenim mastima i holesterolom, ne sadrže metaboličke ostatke iz tela životinja, kao ni hemijske ostatke tretmana kojima su podvrgavane životinje, a kasnije i njihovo meso. Osim toga, imaju nizak nivo masti, a visok sadržaj vlakana, vitamina i minerala, kao i fitohemikalija koje doprinose zdravlju i prevenciji bolesti.

Premda biljni proteini obiluju aminokiselinama, nijedan biljni izvor ne sadrži sve esencijane aminokiseline u potpunosti. Zato je ključno pravilno kombinovati  proteine biljnog porekla i na taj način obezbediti unos svih neophodnih aminokiselina, kako bi dostigli vrednost, sličnu vrednosti  namirnica životinjskog porekla. Neke od namirnica koje možete da kombinujete, a koje su vam dostupne, a istovremeno i izuzetno povoljne su soja i proizvodi od soje, mahunarke, kikiriki, leblebije, klice raznih žitarica, kinoa, čia seme,  integralne žitarice, zeleno povrće, suvi kvasac, jezgrasto voće, ren, prečurke i drugo.

Tokom posta, preporuka je da smanjte intenzivnije treninge na razumnu meru i da uskladite dnevni unos energije sa njenom potrošnjom. Takođe, ukoliko se odlučite da postite čitav post, nemojte ga  vremenski  proužavati, kako ne biste naškodili organizmu, budući da dugotrajano nekonzumiranje određenih namirnica utiče na smanjenje količine enzima glutationa, neophodnog za borbu protiv toksina.

Slušajte svoje telo!

Vidimo se na treningu!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*