Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane | Kako trenirati kad temperatura pređe 30 stepeni?

Priča iz teretane | Kako trenirati kad temperatura pređe 30 stepeni?

 
 

prica iz teretane sajt

Ove godine našom Lančanom reakcijom nastojimo da što više novosađana motivišemo da nastave da treniraju tokom leta. Kako bi vaši treninzi tokom leta bili efikasni, ali istovremeno i bezbedni, donosimo vam nekoliko saveta kako da se najbolje pripremite, ali i trenirate u vrelim, tropskim danima.

Pijte vodu dovoljno ranije i dovoljno često.

Leti budite spremni da se na treningu znojite i više nego što je za vas uobičajeno. Sat ili dva pre treninga popijte oko 200-300 ml vode. Važno je da rasporedite unos tečnosti kako ne bi osećali težinu tokom treninga, a isto tako da ne biste izazvali grčeve u stomaku. Na trening ponesite vodu i ukoliko se jače znojite, popijte 200 ml vode na svakih 15 minuta.

Kad smo kod tečnosti – obratite pažnju na elektrolite.

Leto je pravo vreme da se opustite sa slanom hranom i slobodno pružite ruku ka nekom od napitaka namenjenim sportistima. Ukoliko se obilnije znojite, izuzetno je važno da brzo nadoknadite izgubljene elektrolite.

Da li treba da jedem manje posle treninga?

U najvećem broju slučaja ljudi treniraju kako bi smršali i kako bi ostali fit. Ovo sa sobom povlači i uverenje da je potrebno i smanjiti broj obroka. Međutim, tokom toplih dana, osim nadoknade tečnosti, potrebno je nadoknaditi i izgubljenu energiju tokom treninga. Najbolji način da nadoknadite energiju jeste da jedete 30 minuta nakon treninga. Zbog vrućine često ne možemo da pojedemo veliku količinu hrane, ali svi znamo da veličina porcije ne znači nužno i veće povećanje nivoa energije. Pojedite jedno kuvano jaje i nekoliko štapića šargarepe nakon treninga, napravite domaći smootie ili protein šejk. To je super način da napunite baterije, a istovremeno ostanete hidridani.

Šta obući onda kada ti sve smeta?

Leti vežbačima prija da nose sportsku opremu koja nije naročito uzana i na taj način dozvoljavaju telu da diše. Kada je izbor materijala u pitanju, leti se odlučite za pamučnu opremu ili posebnu opremu koja je namenjena da sa koristi prilikom treninga. Pamučna odeća će pomoći znoju da brže ispari. Ukolio se jače znojite, pamučna garderoba može da se potpuno natopi znojem i u tom slučaju predlažemo da koristite posebnu opremu za trening koja, pored regulacije vlade, pruža i osećaj hlađenja. Ukoliko ste blagodeti klime ipak odlučili da zamenite sa treningom napolju, obavezno nosite svetlije boje koje odbijaju svetlost, zaštitite glavu kačketom i obavezno se namažite kremom sa UVA i UVB faktorom.

Slušajte svoje telo.

Kao i uvek zlatno pravilo je da slušate svoje telo i ne idete preko granica svojih mogućnosti. Ponekad je treniranje kroz bol i slabost deo izazova treninga, ali isto tako je važno znati napraviti razliku šta je pametnije i u krajnjem slučaju, bezbednije. Ukoliko se pojavi veliki osećaj žeđi, slabosti ili osetite nagle promene u radu srca postoji mogućnost da ste dehidrirali i tada je važno da odmah prekinete trening.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*