Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Milko Vuković

Priča iz teretane – Milko Vuković

 
 

prica-iz-teretane-sajt-milko

Mnogi od vas se pitaju kako da izgube masti koje su se nataložile tokom zimskog perioda. Odlučili ste da se konačno pokrenete i vežbate, ali ne znate na koji način da dođete do željenih rezultata. Današnja priča donosi odgovore na većinu vaših pitanja.

  1. Aktiviranje velikih misićnih grupa

Preporučujem vam da vežbate mišićne grupe celog tela, prvenstveno misleći na velike mišićne grupe poput nogu, leđa, jer se tako troši dosta kalorija, a to nam je i cilj. Radite i višezglobne vežbe, koje su teže ali i delotvornije.

  1. Radite “super serije”

Serije u kojima izvodimo dve vežbe jednu za drugom nazivamo super serije. Na ovaj način gde je minimalna dužina oporavka, sagorevamo više potkožne masti. Vežbe se izvode iz raznih položaja: sklekova, čučnjeva i savijenog tela i mišićna tkiva su opterećena na sasvim drugi način. Pri tome su aktivne mišićne grupe koje inače ne upotrebljavate.

Posle svake vežbe 30 sekundi preskačite konopac i time ćete dodatno da sagorevate tvrdokornu potkožnu mast.

Jedna serija sadrži dva ponavljanja propisane vežbe po kružnom sistemu vežbanja. Svake nedelje povećajte teret kojim izvodite vežbe i broj preskakanja konopca ( 5s ).

  1. Učestalost treninga

U zavisnosti od vašeg vremena  preporučujem vam da radite 3x nedeljno sa jednim danom odmora između dana za vežbanje.

  1. Najbolje doba dana za trening

Hteo bi da se otarasiš suvišne masti, ali se pitaš da li da kardiovaskularne vežbe radiš ujutru na prazan želudac?

Rekao bih da ta ideja nije baš najbolja. Telesna temperatura ujutru je niža, pa je telu potrebno mnogo više vremena za zagrevanje i koordinaciju mišića, zglobova, čime se sprečavaju povrede.

Takođe stepen kortizola ujutru je najviši. Kortizol je hormon stresa koji može da “naredi” našem telu prekomerno korišćenje energije u mišićima.

U teoriji, jutarnji trening znači samo gubljenje mišića. Nešto slično bi se desilo kada biste maraton počeli da trčite od sredine pruge.

Pristalice jutarnjih treninga kažu da ćete ako trening obavite pre doručka sagoreti mast, a ne ugljene hidrate. Ali, to je samo mit, jer telo sagoreva masti u vreme spavanja, a ujutru je napunjeno gorivom iz ugljenih hidrata.

Vežbanje se preporučuje onda kada vaše telo oseća potrebu za njim. Ako je to ipak ujutru, izdvojte vreme za doručak, pre nego što krenete na maraton.

Do sledećeg javljanja sportski pozdrav. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*