Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Milko Vuković

Priča iz teretane – Milko Vuković

 
 

prica-iz-teretane-sajt-milko

Vežbanje  sa  prehladom: da ili ne?

Vežbači nas često pitaju da li da vežbaju kada su prehlađeni. U susret sezoni prehlada nije lose malo više se informisati o ovoj temi.

Simptomi

Najpre, važno je da znate simptome prehlade. Ako su simptomi curenje nosa, bol u grlu, začepljen nos, blaga vežba je dozvoljena. Ukoliko imate problem sa stomakom ili jaku glavobolju, povišenu temperaturu, kašalj, vežbanje se ne preporučuje. Ukoliko ste svesni da imate simptome prehlade, a ne možete da ostanete kod kuće i došli ste na trening, poželjno je da brišete sprave za sobom, češće perete ruke i izbegavate kontakt sa drugim vežbačima kako se zaraza ne bi dalje širila.

Intezitet treninga

Bilo da nam curi nos ili osećamo bol u grlu, treba da vodimo računa o intezitetu treninga. Dakle, ako primetite bilo kakve simptome sa kojima vam je dozvoljeno da vežbate, intezitet ipak treba da bude umeren. Tokom prehlade naše telo je iscrpljeno i imunološki sistem je oslabljen. Dizanje velikih težina ili aerobni trening u ovoj situaciji loše utiču na naš imuni sistem.

Duže pauze

Svakako treba voditi računa i da pauze budu nešto duže kako bi se srčana frekvenca dovoljno spustila i time sprečili podizanje temperature tela, jer je to onda idealno mesto za skupljanje virusa i bakterija.

Dodatno hidriranje vodom

Kroz znojenje gubimo vodu iz organizma koja može dovesti do dehidratacije, koja je veoma opasna po naš život. Ukoliko imamo prehladu koja nam dozvoljava da vežbamo, dodatno hidriranje je obavezno.

Rađene su razne studije slučaja i istraživanja Americkog koledža za sportsku medicinu u kojima je dokazano da umereno vežbanje nema loš uticaj na naš imuni sistem.

Jačanje imunog sistema

Kako bi ojačali naš imuni sistem i stanje blage prehlade ne bi prešlo u jaku prehladu, potrebno je jačati imuni sistem, a za to je pre svega zaslužna ishrana. Naravno, dosta hrane bogate vitaminima i mineralima.

Dokazano je da konzumiranje pomorandži, limuna i grejpfruta u velikoj meri jača naš organizam i daje mu potrebnu otpornost u borbi ili prevenciji protiv prehlade. Čaj od đumbira sa limunom i  zeleni čaj su zaslužni da se prehlada saseče u korenu.

Sve ste probali i prehlada ne prestaje, poslušajte me:

  • Organizam nam govori da ne može da se izbori sa prehladom i potreban mu je odmor
  • Obratite više paznje na jačanje imunog sistema i unos potrebnih namirnica kako bi brzo pregurali stanje u kojem se nalazite
  • Ne dopustite da vas nekoliko dana izbaci van koloseka, dajte organizmu dovoljno vremena da se odmori i vratite se jači nego ikad.

 

Izbor je tu, uvek je sve na vama.

Do sledećeg javljanja, sportski pozdrav. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*