Početna / Uncategorized / Priča iz teretane | Milko Vuković

Priča iz teretane | Milko Vuković

 
 

flex_fitness_novi_sad_prica_iz_teretane_2018_milko_vukovic

Zašto i kako ubrzati metabolizam?

Bilo da ste sportista ili rekreativac sigurno ste čuli da mnogi ljudi govore kako im je brži ili sporiji metabolizam. Tako često za osobu koja ima problem sa viškom kilograma kažemo da ima sporiji metabolizam. Ali o čemu je ovde zapravo reč?

Šta je metabolizam?

Najprostije rečeno metabolizam je proces kojim se hrana pretvara u energiju koja nam je potrebna za obavljanje nekog rada, pa i rada samog organizma. To je tzv. bazalni metabolizam. Process metabolizma deli se na anabolizam i katabolizam.

Zašto je važno da ubrzamo metabolizam?

Ako nam je metabolizam sporiji nego što bi trebalo, vrlo izvesno je da će doći do povećanja masne mase tela. Faktori koji utiču na usporavanje metabolizma su:

  • Neadekvatna ishrana – osobe koje u svojoj ishrani ne unose dovoljno proteina će usporiti svoj metabolizam. Preskakanjem obroka drastično usporavamo metabolizam, jer on čuva energiju zbog nedovoljnog unosa novih izvora energije.
  • Nedovoljna fizička aktivnost –  ukoliko nismo dovoljno fizički aktivni za naš način života, postoji tendencija za usporavanje metabolizma.
  • Pol – žene imaju genetsku predispoziciju ka usporenijem metabolizmu
  • Uzrast – kod starijih osoba metabolizam je sporiji nego kod mlađih. Jedno istraživanje kaže da se brzina sagorevanja kalorija smanjuje za  5%  na svakih 10 godina.
  • Zdravstvene tegobe – osobe koje imaju problema sa štitnom žlezdom imaju problem i sa usporenim metabolizmom.

Kako i na koji način da ubrzamo metabolizam?

Danas vam dajem nekoliko predloga kako malom izmenom vaših dnevnih navika možete povoljno utiati na ubrzanje vašeg metabolizma.

  • Doručak

Ukoliko niste praktikovali da doručkujete, obavezna stavka u vašem planu mora biti doručak. Zadajte posla vašem organizmu odmah, jer tokom noći ništa nije radio.

  • Užina

Pošto nam je cilj da ubrzamo metabolizam, onda stalno moramo da mu zadajemo dosta “posla”. To znači da moramo u toku dana da imamo 5-6 obroka. 3 glavna obroka  i 3 užine. Naravno, važan je kvalitet obroka zato vodite računa o vašoj ishrani.

  • Hidratacija

Hidratacija je jako bitna za ubrzavanje metabolizma. Osim što je potrebna za normalan rad bubrega, konzumiranje vode će održati osećaj sitosti, tako da je uneta količina od 2-3 litre vode na dnevnom nivou odlično sredstvo za ubrzavanje metabolizma.

  • Kofein

Crna kafa bez šećera se preporučuje, jer kofein pozitivno utiče na ubrzavanje metabolizma. Ukoliko niste ljubitelji kafe, isti benefit dobićete i od zelenog čaja.

  • Začini

U svojoj ishrani slobodno koristite sledeće začine: paprika, biber, đumbir. Ovi začini utiču da naš metabolizam bude brži.

  • Fizička aktivnost

Naravno, nezaobilazna stavka u vašem planu mora da bude i fizička aktivnost. Treniranje od minimum tri puta u toku nedelje je sasvim dovoljno da vaš metabolizam bude brži i da nemate problem sa viškom kilograma. Koristite aerobni trening (kardio), trening snage (sa opterećenjem ) i HIIT trening ( visoko intezivno intervalni trening). Kombinacija sva tri sistema treninga je odlična za ubrzavanje metabolizma.

Društvo, hajde da ne tražimo stalno izgovore: da nam je metabolizam spor i da mi tu ništa ne možemo da uradimo, da smo takvi kakvi jesmo.  Uvek se sve svodi na isti odgovor: ishrana bez treninga ili trening bez ishrane su nemogući. Stoga poslušajte moje savete, primenite ih  i budite strpljivi i uporni.

Javite mi se kada primetite prve promene. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter