Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane | Milko Vuković

Priča iz teretane | Milko Vuković

 
 

flex_fitness_novi_sad_prica_iz_teretane_2018_milko_vukovic_2

Vežbanje u trudnoći: da ili ne?

  • Da li je dozvoljeno vežbanje u trudnoći?
  • Koje vežbe su dozvoljene, a koje ne?
  • Kada treba prestati sa vežbanjem u trudnoći?

Ovo su samo neke od nedoumica koje žene imaju kada saznaju da su u drugom stanju.

Da li je dozvoljeno vežbanje u trudnoći?

Ukoliko je u pitanju trudnoća bez komplikacija, razlozi zbog kojih biste trebali da vežbate u trudnoći su višestruki: pored toga što vežbanjem kontrolišete prekomernu telesnu masu, poboljšavate rad kardiovaskularnog sistema, jačanjem mišića utičete kako na brzi i lakši porođaj, tako i na brži oporavak snakon porođaja.

Koje vežbe su dozvoljene, a koje ne?

  • Izbegavajte vežbe  koje se sastoje od skakanja ili trčanja
  • Nemojte raditi sklekove
  • Ne forsirajte stomačne mišiće
  • Izbegavajte previše istezanja i okretanja u struku
  • Koristite vežbe na spravama odnosno trenažerima sa umerenim opterećenjem

Što se tiče izbora vežbi jako je važno da se u ovom stanju posavetujete sa iskusnim trenerom i da ništa ne radite na svoju ruku. Osoba koja bi radila sa vama mora da ima iskustva u radu sa ženama, naročito sa trudnicama, zna osnove pilatesa odnosno core vežbanja ( jer će vam određene vežbe biti od pomoći pri samom porođaju.

04_INSTA

Koji je dozvoljen intenzitet vežbi?

Intezitet vežbiu drugom stanju mora biti izuzetno kontrolisan. Vodite se činjenicom da će vam svaki vid aktivnosti prijati, tako da nemojte preterivati sa intezitetom. Možete umereno da vežbate 30 minuta svakog dana. Tempo bi trebao da bude takav da možete da pričate i da ne gubite dah, a da se vrlo malo znojite.

Vodite računa o hidriranosti

Posebnu pažnju treba obratiti na hidriranost. Obavezno konzumirajte vodu pre, za vreme i posle treninga. U suprotnom može doći do dehidratacije, što može dovesti do prevremenih kontrakcija i povećane telesne temperature.

Kada treba prestati sa vežbanjem?

Vežbanje treba prekinuti ako tokom vežbanja osetite neke od simptoma, kao što su:

  • vrtoglavica
  • mučnina
  • oticanje ruku ili nogu
  • bolovi u stomaku ili grudima

istog trenutka prestanite sa vežbanjem i posavetuje sa svojim lekarom.

Poslušajte moje savete, pitajte kad god imate neku nedoumicu. Konsultujte vašeg lekara i ukoliko kaže da možete da trenirate – tu smo! Ne plašite se treninga u trudnoći, ukoliko ga koristite pametno može mnogo da vam pomogne i olakša period pripreme i preuzimanja ove važne životne uloge.

Do sledećeg javljanja, sportski pozdrav. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*