fbpx
 
 
Početna / Blog / Priča iz teretane – Miroslav Bunčić

Priča iz teretane – Miroslav Bunčić

 
 

Veliki fitness pozdrav svim vežbačima i onima koji ovo čitaju, a planiraju uskoro da krenu u neku teretanu, tj. fitness centar :) Temu za današnju priču mi je “nametnuo” jedan moj poznanik, koji se vratio u naš centar posle nekoliko meseci odsustva i koji me svaki put blago začudi nekom novom vežbom koju radi ili nekim svojim načinom na koji koristi već postojeću spravu. Ili stoji iznad sprave na kojoj se inače sedi, ili gura spravu na kojoj se vuče, ili spušta spravu, ali u pogrešnom smeru od predviđenog…


Nisam više mogao samo da posmatram sve te vežbe, nego sam morao da ga pitam o čemu se radi.
Na prvom mestu da se ne bi povredio, zatim da ne pokvari spravu, onda malo zbog znatiželje šta on to zna, a da mi ne znamo, i na kraju, da neko ne bi počeo da ga kopira :)

 

bodybuilding


Baš
je tog dana radio biceps pregib sa jednoručnim tegom, i to tako što je sedeo, lakat naslonio na unutrašnji deo butine, podizao i spuštao teg, a pritom se pregibao trupom napred – nazad ka tegu i na kraju pokreta bi nekako neprirodno uvrnuo šaku. Neprestano je skraćivao pokret i cimao telom. Druga ruka je bila podignuta i sa njom je, valjda, balasirao. Pitao sam ga da li je sve u redu i da li mu je potrebna neka sugestija ili savet. Nasmejano i samouvereno je odgovorio da mu ne treba i da zna sve što treba da radi. Pitao sam ga šta sad radi. Na to mi je odgovorio da je skinuo sa neta program priprema za Mr. Olympia od Ron Coleman-a i da upravo radi ceo trening: samo biceps kroz (mislim da je rekao) 35 serija, pri čemu zna 16 različitih biceps pregiba. Začudio sam se u prvi mah, jer nisam razaznao da li je to šala ili neIspostavilo se da se ipak ne šali. Pitao sam ga, uz blagi osmeh, kako napreduje sa Mr. Olympia programom, na šta mi reče da
uopšte nije zadovoljan rezultatima, s obzirom koliko se trudi i koliko vremena provede vezbajući, kao i to da ne primećuje napredak.


Nisam želeo da ga obeshabrim da će teško dostići Ron Coleman-a.
On je osmostrukisvetski prvak u bodybuilding-u; legenda tog sporta. Čovek koji je visok 180 cm i ima između 135kg i 150kg, naspram ovog poznanika koji ima 185 cm i 80 kg. Rekoh mu da pusti njega i 16 biceps pregiba, da se vratimo na početak i radimo biceps tek kao drugu mišićnu grupu na treningu, pored glavne koju bi radio taj dan. Na to mi je rekao kako je na internetu pročitao, na raznim forumima, da se biceps radi tako. Rekoh da se slažem, ali to je trening za bodybuilder-a koji se takmiči i ima veliku hipertrofiju, pa moraju da rade te male izolujuće vežbe.

Za mog poznanika je idealna jedna do dve osnovne vežbe za biceps; prvo zato što je jako mala mišićna grupa u odnosu na noge, grudi i leđa, a sa druge strane zglob lakta iz kojeg se vrši pokret je jednoosovinski zglob koji vrši samo funkciju pregibanja i opružanja. Prema tome, nema potrebe da se rade izolujuće vežbe.

 

miroslav-buncic


Još malo smo pričali na tu temu i prihvatio je moje sugestije…
U stvari neke od njih, a neke i dalje po uzoru na Ron Coleman-a :)

 

Internet i dostupnost informacija iz svih oblasti su zaista neverovatne i fantastične, ali kao i svugde u životu, pa tako i u treningu, veoma je važno odabrati pravu informaciju. Kada nađete neki dobar trening ili neki novi koncept vežbanja koji vam se učini kao dobar, potrudite se da pre nego što počnete da ga sprovodite, ipak konsultujete trenera. Ukoliko vežbe radite na svoju ruku, samo tako kako ih vidite i to bez zagrevanja, razgibavanja i tehnički nepravilno, postoji realna mogućnost da će vam to vežbanje više škoditi, nego što će dovesti do željenog rezultata.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter