Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

 
 

prica iz teretane sajt

Kraj je leta i godišnjih odmora i u naš fitnes centar se polako vraćaju vežbači koji tokom leta vole da naprave pauzu. Ono što sam primetio da je zajedničko kod ovih vežbača jeste to da se većina njih žali koliko je teško da urade prvi trening nakon napravljene pauze. Mi treneri i instruktori zbog prirode našeg posla često ne osetimo posledice pauze na sebi jer i kada odemo na odmor se svi se trudimo da uradimo po koji trening kako ne bi došlo do pada u formi. Kako bi i treneri i vežbači bolje razumeli šta se to dešava kada pauziramo sa vežbanjem, odlučio sam da danas pišem o ovoj temi.

Prva nedelja bez treninga

Već nakon prve nedelje bez treninga na svom telu možemo primetiti da pauza uzima svoj danak. Maksimalna potrošnja kiseonika ili aerobni kapacitet (VO2 max) opada za 5%, što znači da je manje kiseonika dostupno mišićima za proizvodnju energije. Na primer, ukoliko ste za 20 minuta mogli da pretrčite 5 km, sada vam je za ovu razdaljinu potrebno minut duže.

Dve do tri nedelje bez treninga

Sada se osećaju ozbiljnije posledice pauze u treniranju. Maksimalna potrošnja kiseonika sada je u padu za 12%, a dolazi i do ozbiljnijeg pada snage i vaše mišićne ćelije počinju da se smanjuju, a zbog manje potrošnje kalorija dolazi i do uvećavanja masnih ćelija. Ukoliko opet za primer uzmemo trčanje na 5 km, sada bi se vreme povećalo za još minut.

Četiri do sedam nedelja bez treninga

Maksimalna potrošnja kiseonika pala je za 15%. Mišićne ćelije su još manje, a masne ćelije nastavljaju da se gomilaju. Osećaju se ozbiljnije posledice u formi, a sada je i uobičajeno obavljanje dnevnih aktivnosti postalo zahtevnije. Vreme trčanja na 5 km se povećalo za još 3 minuta. Kada biste se takmičili sa samim sobom dok ste u formi, sada biste izgledali kao da se takmičite sa profesionalcem, pošto bi vas ostavio par krugova iza sebe.

Dva meseca bez treninga

Ovde već stvari postaju baš ozbiljne. Ovako duga pauza može dovesti do povećanja rizika od bolesti i stanja kao što je povećanje masnoće u krvi, povećani krvni pritisak, kardivaskularne komplikacije kao i gojaznost, ali uvek treba imati na umu i psihološke posledice kao što su pad samopouzdanja i opasnost u od pada u stanja slična depresiji. U ovom perodu pad u maksimalnoj potrošnji kiseonika iznosi 26%, gubitak mišićne mase je velik, a ako pokušavate da potrčite onih 5 km veoma je verovatno je da nećete uspeti ni zadržati.

Nadam se da ste nakon današnje priče uspeli da steknete utisak šta pauza u treningu može da predstavlja i koliko se lako gube teško postignuti pozitivni efekti treninga. Ukoliko je vaša pauza bila i malo duža nego što ste planirali, ne očajavajte – za sve ima leka. Budite aktivniji što više možete na vašim odmorima. Kada se vratite treningu, postepeno podižite vašu formu i intenzitet treninga kako bi povratak vežbanju bio što prijatniji. Sportski pozdrav i čekamo vas na treningu! :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*