Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

 
 

prica iz teretane sajt

Zašto je važan intenzitet treninga?

Danas ću se dotaći teme koja je prilično zapostavljena i nekako se stavlja u drugi plan, a verovatno je jedna od najbitnijih stvari koja pravi razliku između ozbiljnog napretka i osrednjih ili čak nikakvih rezultata. Dobro ste pretpostavili: reč je o intenzitetu izvođenja vežbi i ponavljanjima.

Ono što odgovorno mogu da tvrdim jeste da ukoliko neko ima profesionalan program treninga u smislu vežbi ,broja serija i ponavljanja, a sam trening ne radi dovoljno izazovno i intenzivno imaće mnogo lošije rezultate u smislu dobijanja mišićne mase u odnosu na nekog ko ima neki osrednji program koji je skinuo negde na internetu, ali treninge i svako ponavljanje u njemu izvodi dovoljno visokim intenzitetom.

Hipotetički, ukoliko uzmemo za primer dva blizanca koji imaju iste genetske predispozicije koji rade isti program, iste vežbe i isti broj ponavljanja, imaju perfektnu ishranu i oporavak ipak će onaj blizanac koji svako ponavljanje izvodi  sa punom koncentracijom na intenzitet imati drastično bolje rezultate.

Kako ova saznanja primeniti u treningu?

Kada ste u životu radili nešto sa pola uloženog truda i imali ozbiljnije rezultate? Ako bi učili dva dana pred ispit verovatno nije realno da će pasti desetka. Koliko daš toliko ti se i vrati! Ovo je najveća istina u treningu.

Koncentracija je ključna. To znači da ćete pored tela morati malo i da trenirate um i volju. Probajte da povežete um i mišić. Možda zvuči malo smešno ali vežbanje ne treba da bude: „OK, pocepam tri serije po dvanest ponavljanja i gotovo! Ja sam svoje uradio…“

Fokus na svakom ponavljanju je ključan, pogotovo tih nekoliko poslednjih ponavljanja koji treba da te nateraju da se dobro pomučiš, da te mišić bukvalno zapeče. Isključi sve oko sebe i maksimalno se koncentriši na tih 45 sekundi jedne serije. Da je ovo lako svi bi to radili i svi bi bili jaki i zgodni. To znači da: bez muke nema ni rezultata.

Taj intezitet koji primenjujemo predstavlja signal telu da nešto mora da promeni, a samo kada nešto radimo kvalitetnije i pametnije i uz više truda  možemo očekivati pozitivnu promenu. Naravno još jedan od benefita ovih kratkih naleta inteziteta u toku vežbanja je pojačano lučenje hormona rasta koji je i više nego bitan za povećanje mišićne mase.

Naravno treba biti i pametan. Da bi ovo mogli da izvedemo kvalitetno, trening bi bez zagrevanja i istezanja trebao da traje od 30 do 45 minuta, jer duže ne bi mogli ni da izvučemo potreban intezitet. Naravno, iz istih razloga, preporučljivo je treniranje maksimalno dve veće grupe mišića.

Ljudi, probajte. Nemojte gubiti vreme tek prosečno urađenim treningom koji neće izazvati pravu promenu. Neće biti lako ali benefiti su vredni to malo muke u sat vremena treninga, nekoliko puta nedeljno.

Vidimo se i samo JAKO. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*