Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane | Mitar Bajčetić

Priča iz teretane | Mitar Bajčetić

 
 

flex_fitness_novi_sad_prica_iz_teretane_2018_mitar_bajcetic

Šta je funkcionalni tening?

Verujem da ste svi u nekom trenutku čuli za funkcionalni trening, ali da li znamo šta to zapravo znači i kakav je to tip treninga?

Funkcionalni trening ima korene u medicini, tačnije u fizikalnoj terapiji. Fizioterapeuti su svojim pacijentima davali vežbe koje predstavljaju simulaciju vežbi koje su oni izvodili u svakodnevnom životu. Neke od vežbi su:

  • podizanje teškog tereta sa poda
  • podizanje predmeta sa poda
  • nošenje male dece
  • i druge, svakodnevne aktivnosti koje radimo kod kuće, na poslu, u školi i sl.

Ovakav pristup rehabilitaciji i prevenciji od povreda preuzeli su mnogi personalni treninzi i prostog razloga: ovaj način treniranja zapravo RADI, a iz svega prethodnog može se zaključiti da funkcionalni trening ima za cilj da nas osposobi i što bolje pripremi za svakodnevne aktivnosti koje ćemo obavljati efikasnije i efektivnije.

Šta zapravo radi funkcionalni trening?

Funkcionalni trening se umesto klasičnih izolacionih vežbi zasebnih mišića, zasniva na šablonima pokreta kao što su:

  • guranje
  • vučenje
  • podizanje
  • hodanje
  • puženje
  • čučanje itd.

Vežbe se uglavnom izvode u više ravni i u većini slučajeva u pokrete je istovremeno uključeno više zglobova. Ako malo razmislite pokreti ljudskog tela zaista se i izode u više ravni i u dva ili više zglobova istovremeno. Vežbe se često izvode unilateralno, gde jedan ud izvodi vežbu umesto dva istovremeno.

Šta je potrebno da bi funkcionalni trening bio efikasan?

Kako bi ovaj tip treninga bio efikasan u programiranju treba da uključuje više elemenata koji su skrojeni po potrebama pojedinca. Treba da se zasniva na funkcionalnim zadacima koje vežbač izvodi svakodnevno. Program bi morao da uključuje širok spektar vežbi za snagu, izdržljivost, mobilnost  zglobova i fleksibilnost mišića, balans i posebno snagu trupa (core snagu) sa pokretima u više ravni.

Jedna  da je ovaj način treninga odličan je i taj što su velike svetske kompanije koje se bave proizvodnjom fitnes opreme shvatile to i okrenule se ka proizvodnji rekvizita koji se koriste u funkcionalnom treningu kao što su: kanapi, ruska zvona (kettlebell), elastične gume i ekspanderi, slobodni tegovi, TRX trake i mnoge druge dok se primećuje da je interesovanje za klasične izolacione sprave sve manje. Zato smo u protekloj nedelji našu teretanu opremili sa novim rekvizitima za funkcionalni trening, kako bi Flexovcima pružili mogućnosti za maksimalno unapređenje njihovog treninga, a u narednom periodu posvetićemo više pažnje funkcionalnim vežbama.

Za kraj, reći ću da je ovaj tip treninga sigurno preporučljiv za svakoga i preporučio bih da ga obavezno probate. Svakodnevni životni zadaci biće puno lakši, smanjićete rizik od povreda, a imajte na umu i da ovakav trening troši veliki broj kalorija pa je vrlo efikasan u pogledu redukcije kilaže i masnog tkiva.

Nema šta da se čeka ,torbu u ruke i pravac u Flex. :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*