fbpx
 
 
Početna / Uncategorized / Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

Priča iz teretane – Mitar Bajčetić

 
 

Hteli mi to da priznamo ili ne, zima je gotova, i sve je bliže toplije vreme kada ćemo početi lakše da se oblačimo. Briga se javlja kada shvatiš da je leto za tri meseca, a tvoje telo još nije spremno za plažu.  Počeo si da vežbaš, regulisao si ishranu i gledaš da loše navike postanu prošlost. Odlično! Danas ću govoriti o tri stvari koje će ti pomoći da brže i efikasnije skineš višak kilograma i masno tkivo koje uporno ostaje. Ovo nisu nikakvi trikovi, već proverene i sigurne stvari koje su, sa jedne strane efikasne, a sa druge – neće biti teško sprovesti ih. Naćuli uši :)

Perder peso es un proceso largo.

Izbor namirnica

Uvek jedi misleći na ono šta ćeš raditi nakon obroka. Ugljeni hidrati su odličan izvor energije za visoko intezivne treninge, dizanje opterećenja i svaki drugi vid intezivnog treninga. To znači da, ako ti sledi jak, intezivan trening, tvoj obrok pre njega treba da sadrži, pored proteina i masti, i dobar deo ugljenih hidrata (najbolje složenih UH). Nasuprot tome, ako se spremaš za spavanje, ovo nije vreme da se klopa pica, pire krompir, voće ili pirinač. Koliko znamo, ne postoji visoko intezivno spavanje :) Izbegavaj hidrate pred san zato što nam nisu potrebni, i samo se talože u vidu masti jer su neiskorišćena energija. Dobra opcija bi bila lagana večera sa nekom salatom i porcijom nemasnog mesa ili ribom. Protein iz mesa obezbediće mišićima dovoljno gradivnih materijala, a vitamini i minerali iz povrća pomoći će taj proces. Znači – jedi za ono što ćeš da radiš!

Raspored

Druga stvar bi bio lagani jutarnji kardio trening na prazan stomak! Caka je u tome što, nakon prespavane cele noći, tvoje telo nema hidrata za predstojeće aktivnosti. Recimo ovako, probudio si se pojeo činiju ovsenih pahuljica sa bananom i suvim voćem, a spremaš se da odeš u teretanu ili na Kej da istrčiš lagano, kako bi skinuo “to malo viška” oko struka. E pa neće ići… :) Iz prve stavke videli smo da ugljeni hidrati daju energiju za trening,  što znači da u tvom jutarnjem džogingu i neće biti puno potrošenih kalorija iz masti. Zato će laganih pola sata na prazan stomak doći odlično kao alat da se oslobodimo “spojlera”. Naglasio bih, LAGAN kardio trening! Ako je intenzitet veći, telo ne koristi toliko masti kao primarni izvor energije. Zato je dobro zadržati se na laganom džogingu, a posle, zna se šta sledi – tuš i doručak.

Pravo vreme

Jedna nova studija, rađena na miševima, pokazala je da, ako se unošenje hrane ograniči na 12 od 24 časa, postoje izuzetno pozitivni efekti vezani za telesnu kompoziciju i odnos masti i mišića u telu! Dakle, podelili su miševe u tri grupe, gde je :

1. Prvoj grupi dostupnost hrane bila konstantna – 24 sata
2. Drugoj grupi hrana bila nedostupna 9 sati
3. Trećoj grupi hrana bila nedostupna 12 sati
Pokazalo se da je grupa koja 12 sati nije jela ništa imala odlične rezultate u gubljenju masti, a da pri tome nije značajno gubila na mišićnoj masi. Zanimljivo je da je i grupa sa 9 sati restrikcije od hrane pokazala takođe odlične rezultate, ali u manjoj meri nego prethodna grupa.
Kako bi ovo trebalo da funkcioniše? Na primer: ako si jeo poslednji obrok u 20:00h, sledeći put jedeš posle 08:00h. Znači, postoji prostor od 12 sati bez hrane, u kom je voda ne samo dozvoljena, već i obavezna! Naravno, jako je bitno da u ovih drugih 12 sati, kada je klopa dozvoljena, unesemo SVE potrebne nutrijente, vitamine i minerale da bi telo normalno funkcionisalo.

Probajte ovaj sistem, ja jesam i verujte – RADI!  Nadam se da sam pomogao i da ćete probati bar neki, ako ne i sva tri načina da ubrzate proces gubljenja masti. I na kraju, ono što je svima veoma bitno – ovi “trikovi” ne zahtevaju neka velika odricanja!

Vidimo se na treningu :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter