Početna / Priče Flexovaca / PRIČA IZ TERETANE – MITAR BAJČETIĆ

PRIČA IZ TERETANE – MITAR BAJČETIĆ

 
 

Postoji nekoliko stvari koje će vam pomoći sa bolom u donjem delu leđa, a da ne iziskuje skupe terapije i odlaske kod doktora.

Ne postoji jedna stvar koja će vam sigurno pomoći sa vašim bolom u leđima, ali treba pronaći nešto što će vama odgovarati i umanjiti tegobe u lumbalnom delu leđa. Moj savet je da probate više stvari od jednom i na taj način utičete na svoj problem multidimenzijalno. Ono što je bitno, ni jedan od ovih saveta nije komplikovan ili skup već naprotiv, jednostavan i lak za primeniti.lower-back-pain-relief

  1. Trenirajte svoje mišiće “jezgra”. Mišići trbuha i leđa i spoljašnji i unutrašnji, igraju ključnu ulogu u stabilizaciji i podršci kičmenog stuba, i samim jačanjem ovog mišićnog sklopa značajno ćemo pomoći smanjenju tegoba u donjem delu leđa. Ovi mišići se ne aktiviraju dovoljno u normalnim dnevnim aktivnostima, pa je zbog toga potrebno dodati ih u vaš trening.
  2. Istežite svoje zadnje lože par puta dnevno. Zadnje lože pod tenzijom mogu samo da doprinesu povećanju bola u donjem delu leđa i mnogo bi pomoglo da nekoliko puta dnevno, posvetite par minuta istezanju ovih mišića i tako umanjite stres na leđa. Ima zaista dosta vežbi laganog istezanja koje će vam prijati i pomoći da smanjite tenziju u lumbalnom delu. Ako vam treba pomoć, konsultujte se sa trenerom oko ovoga.
  3. Terapije toplo ili hladno. Dva primarna benefita toplotne terapije su to da toplota povećava cirkulaciju i samim tim brže doprema materije zaslužne za oporavak u problematičan deo ali i toplota usporava signal bola da dodje do mozga. Treba pronaći šta kome prija. Da li je to topao tuš ili kupka, tople obloge ili sauna, jednostavno sve može da bude efektivno, pa pronađite šta vam odgovara. Ako pričamo o terapiji hladnog, poznato je da hladnoća umanjuje dejstva raznih inflamacija(upala), koja su često uzrok bolova u leđima i takođe deluje kao lokalni anestetik, jer usporava nervni signal pa umanjuje bol i spazam.
  4. Otpuštajte endorfin. Endorfini su hormoni koje telo prirodno otpušta i nekad imaju moć podjednaku nekim lekovima protiv bolova, pa je jasno kako će nam pomoći. Kada ih telo otpušta oni blokiraju signal bola na putu ka mozgu i oslobadjaju od stresa i napetosti sve uzroci problema sa donjim delom leđa.

Kada ih telo otpušta:

  • aerobno vežbanje
  • meditiranje
  • terapija masažom
  • seks :)

Evo nekoliko načina na koji možete pomoći sebi prilično jednostavim metodama. Pozdrav od mene i uzdravlje!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*