fbpx
 
 
Početna / Blog / Priča iz teretane – Olivera Spasić

Priča iz teretane – Olivera Spasić

 
 

Flexovci, da li ste čuli za izreku “TI SI ONO ŠTO JEDEŠ” ?
Ova rečenica, tako mala, a tako snažna, može biti prekretnica u vašim životima. Ako pokušavate redovnim vežbanjem da pobedite “bucu” u sebi – svaka čast, na dobrom ste putu. Međutim, rezultati se postižu tek kada uvedete pravilnu i zdravu ishranu u svoj život. Kada vežbate i gradite svoje telo, ono što jedete ima veliku ulogu u načinu oblikovanja mišićne mase. Možete činiti ono što ste uvek činili i izgledati kao što ste uvek izgledali, ili možete promeniti ishranu i uživati u novom izgledu, kao rezultatu promene. Sta ćete izabrati? Prekretnicu ili stranputicu? Ako ste spremni za dobre i zdrave promene, spremni ste za prekretnicu! Potrudiću se da vas vratim nekim osnovama koje ste možda zaboravili, a važne su. Učinite prvi korak u postizanju svog cilja!

451_min

DORUČAK
Uvek doručkujte, jer je doručak taj koji pomaže vašem metabolizmu da se ubrza još početkom dana, i da drži vaš apetit pod kontrolom. Kreativan, brz, ali kvalitetan doručak može da bude jogurt, nemasni sir, integralna lepinja ili frape… izaberite i počnite dan puni snage!

5 PUTA NA DAN
Probajte da jedete 5 puta na dan, da bi vaš nivo energije ostao visok. Tokom dana će vam protein u malim količinama pomoći da se lakše oporavite nakon treninga. Dakle, doručak, ručak, večera + dve užine!

1-2-3
Koristite takozvano 1-2-3 pravilo
U svakom obroku jedan deo kalorija treba da dolazi iz masti, drugi iz proteina, treci iz hidrata. Drugim rečima, trudite se da vaši obroci sadrže kalorije iz sve tri grupe.

MASTI
Masti su važne za zdravlje, zato ih dnevno unosite u malim, ali pametnim porcijama. Neke od dobrih masti nalaze se u bademima, ribi, posnom mesu (ćuretina, piletina bez kožice, govedina).
Pogrešne masti koje treba uvek izbegavati nalaze se u masnim mesima (svinjetina, jagnjetina, čvarci, guščje i pačije meso, salame), rečnim ribama (som, šaran)  i u mlečnim proizvodima (kačkavalj, pavlaka, kajmak, punomasni sirevi, punomasno mleko).

HIDRATI
Nahranite svoje mišiće dobrim hidratima da održite energiju i svoje kretanje. Birajte mudro: intergalni hleb i žitarice, voće i povrće bogato vlaknima koja vas čine sitima i pomažu vašem sistemu za varenje da radi kako treba. 

PROTEINI
Najbolja ishrana je ona, koja sadrži adekvatnu (ne suvišnu) količinu proteina za izgradnju i obnovu mišićnog tkiva, rast kose i noktiju i poboljšanje imunog sistema. Naravno, za to je zadužen protein životinjskog porekla (meso, riba, jaja) i biljnog porekla (orasi, soja, pasulj). Hrana bogata proteinima osigurava izgradnju, obnovu i pravilan razvoj mišića!

VODA
U proseku, potrebno je da unesete 8 do 10 čaša vode dnevno, da biste osigurali nadoknadu tečnosti posebno izgubljene tokom i nakon treninga. Najveća greška pravi se ako čekate da ožednite, jer ste već tada u stanju dehidratacije. Zato – pijte vodu tokom celog dana i vaše telo će vam biti zahvalno!

DISCIPLINA
Svi smo to bar jednom učinili: držimo se plana ishrane tokom dana, a onda uveče dopustimo da nas savlada želja i uskočimo u frižider. Ne dozvolite sebi da upadnete u ovu zamku, napravite svoj plan ishrane i uvedite disciplinu. Ključ uspeha je u istrajnosti!

DAJTE SVE OD SEBE
Naravno da nije lako uvek pratiti dobre navike, jer se iskušenja nalaze na sve strane. Morate biti konstantno motivisani. Kada pravite plan ishrane, zapišite negde i šta vam je cilj, i setite ga se svaki dan. Iako je posvećenost izuzetno bitna za pravilnu ishranu, ipak je mnogo važnija podrška. Poznato je da je svaki posao u dvoje lakši, pa tako i ovaj poduhvat. Počnite sa prijateljem, bratom, sestrom, roditeljem i bodrite se međusobno. Osim dugoročnih rezultata, imaćete još jednu avanturu više iza sebe :)

MUDAR IZBOR
Napravite mudar izbor kada je hrana u pitanju, nemojte da odustajete već na prvom koraku. Svakim novim zdravim obrokom bliži ste postizanju svog cilja. Zato, pročešljajte stare porodične recepte, nađite nove ukuse u skrivenim kutima interneta, i iskoristite što vam se nudi na najbolji mogući način :)

2014-06-5-Life-Of-Pix-Free-Stock-Photo-street-little-market (1)

Ako ste aktivni u svom vežbanju, a borite se sa hranom i težinom, nemojte puno razmišljati i komplikovati: vratite se dobrim starim osnovama. Kao što ste videli, uravnotežena i pravilna ishrana donosi mnogo više volje, energije i zadovoljstva.
A zar ne želimo svi rezultate?
Flexovci, budite sami sebi prekretnica, uživajte i pobedite na polju zdrave ishrane!

Vidimo se na treningu :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter