fbpx
 
 
Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Ronald Prusac

Priča iz teretane – Ronald Prusac

 
 

prica iz teretane sajt

Pozdrav društvo! Kako je opšte poznato da smo vesela nacija koja voli da se provodi, pa uz taj provod voli i čašicu il’ dve, danas ćemo pričati o jednoj veoma zanimljivoj temi za sve koji trenirate, a tiče se povezanosti konzumacije alkohola i treniranja.

Kakvi su zapravo efekti koje alkohol ostavlja na naše mišiće, ali i ceo organizam?

Za početak, šta kažete da preskočimo one dosadne hemijske formule (hemičari, izvinjavamo se)? Predlažem da se odmah bacimo na najzanimljiviji deo.

Poznato je da povremena konzumacija alkohola u malim količinama može povoljno uticati na naš organizam:

  • Samo jedna čaša vina može imati višestruke koristi za rad srca, ali i ceo kardiovaskularni sistem
  • Jedna čašica žestokog alkoholnog pića može uticati na poboljšanje cirkulacije, ubrzanje metabolizma
  • Čaša piva utiče na smanjenje nivoa hormona kortizola

IPAK, ovo ne znači da treba svaki dan popiti po jednu čašu svakog od ovih pića :)

Šta se dešava kada se ove količine premaše? I šta ako se to dešava često?

Na samom početku moramo reći: povećano konzumiranje alkohola nije najbolji prijatelj sportskih rezultata.

Pre svega, akohol ne sadrži hranljive materije i organizam ga ne može iskoristiti kao energetski izvor. Pri unošenju većih količina alkohola, naš organizam doživljava kao jedan oblik stresa. Fokusirajući se na obradu unetog alkohola, sve druge metaboličke procese telo usporava ili zaustavlja. Kada je reč o treningu, ukoliko ste pre konzumacije alkohola imali naporan trening, njegovo unošenje će usporiti proces sinteze proteina. Što znači da će se mišići sporije obnavljati i rasti.

Konzumiranje veće količine alkohola ima nepovoljan uticaj i na rad nekih hormona što za posledicu nosi slabiju iskoristljivost hranljivih materija i usporavanje sagorevanja masnih naslaga. Naučno je dokazano da konzumiranje alkohola utiče na smanjenje testosterona i sporije lučenje hormona rasta. Što nije baš u skladu sa željama koje se iču mišićnog rasta, zar ne?

Pod uticajem alkohola mnogo je teže odrediti da li smo zaista gladni i koliko nam je hrane potrebno. Apetit je neopravdano povećan. I onda svoj burni izlazak završite ili kod kuće u frižideru ili opustošite najbliži kiosk sa brzom hranom.

Za fizičku aktivnost, organizmu je potrebna energija – u vidu glukoze. Ukoliko unesemo veću količinu alkohola, jetra prvo mora da se izbori sa njim, pa tek onda da pomogne proizvodnju i otpuštanje glukoze u krvotok. Posledice koju ovo nosi jeste niži nivo energije i slabije performanse osobe u treningu.

Na kraju – alkohol je snažan diuretik. Znate, pivo. Ukoliko se konzumira u većim količinama, mokrenje je učestalije, što dovodi do gbljenja veće količine minerala i vitamina.

Da se vratimo na početak – kada je alkohol u pitanju (pa i mnoge druge stvari u životu) UMERENOST je definitivno pravi odgovor. Sasvim je OK povremeno se opustiti. Ali ukoliko želite da trenirate i ostvarite rezultate, onda to definitivno nije put koji treba da izaberete.

Pozdrav do sledeće priče.

 

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*