Početna / Vesti / Priča iz teretane – Saša Urankar

Priča iz teretane – Saša Urankar

 
 

prica-iz-teretane-sajt-sasa

Postoji li podela na muške i ženske treninge?

Da li su grupni treninzi nešto što je rezervisano isključivo za žene ili se u njima mogu vrlo lako pronaći i muškarci, večito je pitanje u fitnesu. Radeći kao fitnes instruktor i personani trener veoma često slušam priče o tome kako muškarci vremenom gube motivaciju za vežbanjem u teretani, jednostavno im postane monotono. To je sasvim normalno i svi smo u nekom periodu prolazili kroz takve faze. Kad god bih im rekao da probaju neki od grupnih treninga, sigurno 90% njih bi samo odmahnulo rukom uz opasku: „To je za žene, šta ću ja tamo?“. Koren ovog problema nalazi se u predrasudama. Znate, predrasude su veoma veliki problem, naročito za nas sa brdovitog Balkana. :) Moram vam priznati da sam i ja imao predrasude o grupnim treninzima i nekada davno nisam mogao da zamislim sebe kao nekoga ko je instruktor grupnih programa. Naprotiv!

Slobodnog vremena je sve manje, a trendovi se menjaju. Kada dođes na grupni trening zaista nemaš mogućnost da gubiš vreme nego samo da vredno radiš, da ne misliš ni o čemu drugom osim da pratiš instrukora koji je tu isključivo zbog ljudi koji su u sali. Kada kažem da ljudi imaju sve manje vremena, mislim na to da ni jedan grupni trening ne traje duže od sat vremena, a verujem da je to vreme koje svako može izdvojiti za sebe. Takođe, jedna od bitnih stvari je to što ćeš za to vreme konstantno raditi, nećeš imati kad da izgubiš ni jedan minut, da pričaš sa kolegom sa posla, da te uznemiravaju telefonom jer ćeš zaista biti koncentrisan da odradiš što više ponavljanja na najbolji mogući način. Ako se uz ovo uzme u obzir činjenica da za sat vremena treninga u teretani (od kojih vam 15 minuta treba za zagrevanje) potrošite oko 450 kalorija, a na jednom Body Combatu ili Body Attacku i do 740, matematika je jasna. Dakle, pored zabave i intenzifikacija treninga je zagarantovana.

Zašto nas u priči iz teretane nagovaraš da probamo grupne treninge?

Nemojte ovu priču shvatiti kao okretanje ljubitelja teretane protiv nje, zapravo mislim da je to nemoguće. :) Želim da vas podstaknem da onda kada osetite monotoniju u treningu, bar probate neki od grupnih treninga jer će i vašem telu takva vrsta promene sigurno prijati. Kada me pitate koji su najbolji treninzi za muškarce, svaki put ću vam odgovoriti da zaboravite na bodele, bar kod nas u Flexu. U moru grupnih treninga verujem da svako može da se pronađe u nekom od njih, a sve zavisi od ličnih potreba i afiniteta. Kada sam ja u pitanju, Bodybalance je program koji meni nikako ne odgovara, po tempu jednostavno ne leži mojoj ličnosti. Međutim, kada sam imao jednu povredu prouzrokovanu smanjenom gipkošću, upravo mi je Bodybalance pomogao u prevazilaženju iste. Za nekog sve, za svakog ponešto – rečenica koja u ovom slučaju dobija pravi smisao.

Kao što rekoh ranije, trendovi se menjaju. Ono što me zaista raduje je slika koju vidim na gupnim treninzima u poslednje vreme. Muškaraca je sve više, pa čak i na tim do juče „ženskim“ treninzima. Ljudi sve više shvataju koliko je i raznovrsnost u treningu bitna, kako zbog monotonije  tako i zbog samih rezultata. Izgleda da grupni treninzi postaju  svakodnevica savremenog muškarca. :)

flex_fitness_sasa_urankar_grupa

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter