Početna / Vesti / Priča iz teretane – Slobodan Tiragić

Priča iz teretane – Slobodan Tiragić

 
 

prica-iz-teretane-sajt-sloba

Priča iz teretane – ili možda nije?

Ovog petka neću vam pokazati vežbu za savršenu zadnjicu, niti ću pričati o ishrani koja će vas dovesti do rezultata. Ovaj petak ćemo da popričamo o onome što ide prethodi svemu: motivu i navici koja vas dovodi u teretanu.

Ovde sam već tri godine i imao sam prilike da upoznam mnogo vas i da porazgovaram sa vama na temu motiva koji vas je gurnuo da promenite nešto na sebi. I ima vas raznih. Od ljudi koji su tu zbog zdravlja, preko vežbača koji hoće da napreduju u fizičkom aspektu (čitaj: biceps) pa do onih koji su došli da udare selfi između serija. I da znate, to je sve super! Super iz tog razloga što vas je taj motiv doveo na pravo mesto. Pronaći motiv i možda još teže pronaći vreme za sebe u ovom modernom dobu je izuzetno teško, pogotovo kad vas stisnu rokovi za ispite, targeti za mesec, mesečni izveštaji itd. A i kada uspete da pronadjete motiv i dodjete puni entuzijazma u teretanu potrebno je sav taj entuzijazam pretvoriti u naviku. I tu nastaje problem! Prvih par treninga prodje super, čak se i prva upala mišića „preživi“ i onda dodje prvi zid. Ne odete na trening. Pa ni sutra. I onda mislite da niste ništa ni uradili na onom početku. E pa da znate- to nije istina. Do rezultata vam osim dobrog treninga i ishrane (o kojoj nećemo danas pričati) trebaju i dve jako bitne stvari: motiv i navika. Motiv imate čim ste zakoračili u teretanu, pa čak i ako ste propustili par treninga. Stvoriti naviku je faktor koji nije lak.

Verujem da ste svi čuli za onu poznatu činjenicu da za stvaranje navike treba 21 dan. Taj podatak je izneo jedan plastični hirurg još početkom 50-tih godina 20. veka. On je primetio kako njegovim pacijentima treba oko 21 dan da se naviknu na svoj novi nos (ili nesto drugo, hehe) ljudima koji su izgubili ud trebalo je isto toliko da prestanu da osete „fantomski ud“. On je potom napisao knjigu koja je prodata u 30miliona primeraka i postala bestseler i zato je njegovo mišljenje na kraju opšte prihvaćeno u svetu. E sad, iskoristiću priliku da se čvrsto ne složim sa tim! Stvaranje navike po mom mišljenju, zavisi od dve stvari: veličine promene koju želite i vaše ličnosti. Želim da znate da će vam za neke stvari trebati i više vremena ali da ćete za druge stvari opet mnogo lakše „pregrmeti početak“. Na vama je da stvaranje te navike sebi što više olakšate. Da sve ovo ne bi bila prazna priča evo vam par primera koji će vas pogurati ka stvaranju navike.

Pronadjite prijatelja za trening

Povedite vašeg prijatelja sa vama. Siguran sam da i njemu treba malo fizičke aktivnosti, a takođe sam siguran da ćete i jedno drugoga gurati na trening pa čak i kad se nekome od vas ne ide. O motivaciji na samom treningu i da ne govorim.

Napravite sebi plan dnevnih obaveza

Organizujte svoje aktivnosti tako da vam odlazak na trening ne bude tačno uz neku obavezu koja može da se oduži i time vas spreči da dodjete na trening. Planirajte dan tako da vam ništa ne stane na put da uradite nešto dobro za sebe.

Rešite se bespotrebnog stresa- na treningu!

Ako vam neko nekad kaže da morate da se rešite stresa odmah da znate da je to nemoguće. Stres je svaka reakcija vašeg tela na okolinu i aklimatizacija je jedini način da smanjite stres. Ako dođete u teretanu i date sve od sebe u tih sat vremena vašeg dana, telo će biti izloženo velikom stresu ali će se aklimatizovati na njega i zato ćete se posle puno bolje osećati.

Ako uspete da ispunite ove male predloge oni će vas pogurati kroz vrata teretane i pomoći vam da stvorite naviku a posle je sve mnogo mnogo lakše. Kada prvi put dodjete u situaciju da se osećate nikako zato što ste morali da propustite jedan trening znajte da ste stvorili naviku i da će ona da vas vuče nazad treniranju a onda ćete uz dooobru ishranu i pravilan trening da napravite čudo od svog tela! Tako da- put od 1000 koraka počinje prvim korakom!

Dakle, šta čekate?! :)

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter