Početna / Priče Flexovaca / PRIČA IZ TERETANE- SLOBODAN TIRAGIĆ

PRIČA IZ TERETANE- SLOBODAN TIRAGIĆ

 
 

Plato u vežbanju? Bez brige!

Sezona je u toku, svi vredno vežbate i već se vide prvi rezultati vašeg mukotrpnog rada. Svaka čast! Ali, ako ste kao  većina ljudi, u jednom momentu može doći do stagnacije u vežbanju tj. usporavanju napretka i to mi zovemo dostizanje „platoa“ vežbanja.

boximage

Dostizanje „platoa“ najkraće i najprostije znači da se vaše telo adaptiralo na opterećenje i način vežbanja sa kojim ste počeli vašu misiju, da  se izvajate do leta. Impuls koji šaljete vašem telu kroz vežbanje  više nije dovoljno jak i rezultati počinju da stagniraju. Da bi nastavili da napredujete morate naterati vaše telo i um da konstantno pogađaju i da ih iznova i iznova „šokirate“ novim zadacima i opterećenjima. Da bi to uspeli evo par korisnih saveta koji će vam pomoći u tome:

  1. Rutina nije dobra

Da bi zaista promenili vaše telo na bolje, trening plan mora biti konstantno intenzivan i sa varijacijama. Ako radite isti trening svaki dan (neki od vas rade slične kružne treninge koje ponavljaju čitave nedelje) vaše telo će se adaptirati i tu izazov prestaje. Uvek težite tome da telu zadate „domaći zadatak“, izazov za koji će morati da se pomuči da ga ispuni. Znate kako mi u Flex-u to volimo da kažemo- izadjite iz svoje zone udobnosti!

  1. Trening snage je važan

Hoćete da smršate? Neki komšija ili drugar vam je rekao:”Za to samo kardio, traka i trčiš do sutra”. NE! Ima istine, ali to je samo površina onog što bi stvarno trebali da uradite. Potrebno je izgraditi čistu mišićnu masu, jer kad vaše telo ima mišića, imate šta da upali vaše masne mišićne ćelije, da ubrza metabolizam i da vam pomogne u oblikovanju vaše figure za plažu. Stalno i hronično ponavljanje kardio treninga za rezultat može da ima katabolizam (slabljenje mišićne mase) i povećanje nivoa kortizola što će samo omogućiti da uskladištite još više masti. Tegove u ruke :) .

  1. Povećajte intenzitet

Možda i niste toliko striktni u držanju određene rutine treninga, ali rezultati opet  počinju da usporavaju. Povećajte izazov. Povećajte težinu ili trčite duže/brže. Pokažite telu da niste došli da vam samo očitaju dolazak na info pultu. Iznenadite ga i naterajte da se pomuči za rezultat.

  1. Hidrirajte se

Veoma važna stvar. Vaše telo ne može da radi u optimalnom stanju ako nije dovoljno hidrirano. Nemojte zaboraviti da vaše hidriranje počnete i pre treninga, ali da unostite dovoljno tečnosti u toku vežbanja.

  1. Probajte da se naspavate.

Adekvatan odmor je podjednako važan kao i ishrana i trening. Ako vaše telo nije dovoljno odmorno, jednostavno neće moći da odgovori na sve ove stavke koje smo naveli iznad i vaš rezultat će stagnirati.

  1. Nemojte preterivati

Ponekat plato dolazi i zbog pretrenitranosti. Pogledajte svoj trening raspored i poslušajte svoje telo. Da li vam kaže da je stalno pod upalama? Ne može dovoljno da se oporavi između dva treninga? Ponoviću vam prethodnu stavku- odmor je jako važan da bi vaše telo izgradilo onu čistu mišićnu snagu koju će  da prekroji u mašinu za topljenje masti. Zato ponekad slobodno usporite i vaš rezultat će ubrzati! :)

  1. I jedan savet koji nema u knjigama- Zabavite se!

Najbolje vežbanje je ono vežbanje koje vam izbaci osmeh na lice, koje volite da praktikujete. Da bi imali kontinuitet koji je usko povezan sa rezultatom, morate pronaći ono što vas pokreće, motiviše i gura ka teretani iz dana u dan. Pronađite svoj način vežbanja, bilo to u teretani ili na grupnim programima i tek onda možemo da se vratimo na stavku jedan i utičemo na naše telo najbolje što možemo.

Na kraju krajeva naše telo to od nas i zaslužuje.

Sportski  pozdrav!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*