Početna / Priče Flexovaca / PRIČA IZ TERETANE – Timea Nača

PRIČA IZ TERETANE – Timea Nača

 
 

Pravilno držanje tela

Najčešće imamo cilj da izgubimo koji kilogram, da zategnemo određeni deo tela, ali često zaboravimo na držanje tela, koje je osnova svega. Današnji sedentaran način života prouzrokuje bol u leđima, javljaju se deformiteti u kičmenom stubu i može doći i do povrede. Svakodnevnim  pravilnim vežbanjem možemo znatno  uticati  na naše držanje tela.

Držanje tela u toku jednog dana

Svakodnevno je naš kičmeni stub konstantno opterećen, dok nas služi za uobičajene poslove. Razmislite samo malo bolje, koliko koristimo leđa i koliko zaista naša kičma trpi tokom jednog dana? Savij tamo leđa, podigni ono, obriši dole nešto… Nepravilno sedenje, čak nepravilno ležanje može da izazove neprijatnosti u vašem telu.

Držanje tela 1                               Držanje tela

 

Funkcija leđnih mišića je da održavaju normalan pravac i zakrivljenost kičmenog  stuba i njegovu stabilizaciju pri složenim pokretima i povezuju sve njegove delove u jednu funkcionalnu celinu. Leđni mišići su funkcionalno povezani sa trbuhom, ramenima i zadnjicom, što nazivamo core muskulaturom. Ako jedna grupa mišića  nije dovoljno jaka ili istegnuta, može doći do lošeg držanja tela kao što je: kifoza, lordoza, skolioza i može da se javi lumbago (lumbalni bolni sindrom).

Držanje tela 2

Pravilno vežbanje

Pod pravilnim vežbanjem se podrazumeva proveravanje problema ili dijagnostika problema. Zatim određivanje ciljeva i zadataka npr. poboljšanje posture, prevencija i korekcija nepravilnih držanja. To su vežbe: jačanja, istezanja, statičke vežbe, vežbe balansa. Jako bitnu ulogu igra intenzitet i redosled vežbi. Bitno je da su mišići u skladu. Dovoljne su 3-4 vežbe za leđa (gorni, donji) i 2 vežbe za stomak svakog dana.

Moja preporuka je da svaki dan posvetite bar malo pažnje pravilnom držanju, ne samo u toku vežbanja, nego i u ostalim delovima dana. Obratite pažnju kako sedite dok čitate nešto, kako hodate na ulici… Pitajte nas slodobno za vežbe jačanja, istezanja… Tu smo da vam pomognemo da budete zdraviji i zadovoljniji sobom. Vidimo se na treningu!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

2 komentara

  • VUKSANOVIĆ MAGDALENA September 18, 2015 at 11:09

    Divno draga Timea,oduševilo me tvoje izlaganje….
    Svaka čast,samo tako nastavi uspeh ne može izostati!
    Pozz Lena

  • Bravo Timea! Ovim problemima se ne pridaje toliko značaja koliko bi inače bilo potrebno. Želim ti puno uspeha u daljem radu!