fbpx
 
 
Početna / Priče Flexovaca / PRIČA IZ TERETANE – TIMEA NAČA

PRIČA IZ TERETANE – TIMEA NAČA

 
 

Uticaj kardio treninga na zdravlje

Današnja tema je kardio trening. Pokušaću da vam pojasnim zašto je koristan za vas i vaš organizam, ne samo u smislu gubljenja masnoće.

Većina želi da izgubi koji kilogram, da skine malo sala sa stomaka, ali kada pomislimo na dugotrajni kardio trening tj. aerobni trening, što oduzima mnogo vremena i izdržljivosti, nismo baš najmotivisaniji.

Flex Cardio

Šta je kardio trening tj. aerobni trening

Kardio trening može biti nisko intenzivan i visoko intenzivan, to zavisi od opterećenja i trajanja treninga. Ovog puta ćemo se više pozabaviti niskointenzivnim kardio treningom.

To je dugotrajan trening niskog intenziteta sa pokretima repetativnog ponavljanja, kao što je brza šetnja, trčanje, vožnja bicikla, plivanje itd.

Puls i intenzitet

Puls bi, za jednu odraslu osobu, trebao da ide od 120 do 140 otkucaja u minuti. Naravno, to možemo tačno odrediti na osnovu toga koliko godina ima osoba. Na osnovu tog pulsa, tempiramo brzinu pokreta.

Trajanje

Početnicima se preporučuje da kardio deo treninga rade pre i posle vežbe snage npr. 10-15 min.

Kasnije se taj vremenski period povećava do 20-30min, ali kad se osoba previše umori, smanjuje se intenzitet, npr. hoda na traci 2 min i nastavlja sa brzom šetnjom ili trčanjem.

Kada postignete više kondicije, onda se može realizovati trening od 25 do 40 min ili sat vremena.

Da li ste znali, da se 90% masnoća troši od 50 minute?  Da, da eto motivacije! :)

Flex Cardio 1

Benefiti

  • Kontrola telesne težine
  • Povećava se kontrola nivoa glukoze u krvi
  • Povećava se iskorišćavanje šećera u krvi i time se smanjuje potreba za insulinom, što je naročito važno za osobe koje boluju od šećerne bolesti
  • Jača srce, čime se smanjuje rizik od povišenog krvnog pritiska i usporava se srčana frekvencija
  • Smanjuje se rizik od kardiovaskularnih bolesti – Povećava se nivo dobrog holesterola (HDL), smanjuju trigliceridi a u manjoj meri utiče i na smanjenje LDL holesterola (loš holesterol), smanjuje rizik od nastanka tromboze (začepljenja krvnog suda) i podiže nivo sopstvenih antioksidativnih sistema koji predstavljaju prirodne čistače slobodnih radikala u organizmu
  • Čisti krvne sudove
  • Smanjuje stres
  • Ima veliki psihološki učinak, podiže samopouzdanje itd.

Nadam se da ste bolje razumeli prednosti vežbanja i da ćete biti motivisaniji za trening.

Ovim povodom vas pozivam da dođete da zajedno vežbamo, oni koji još nisu počeli neka se pokrenu hrabro. Čekamo vas svaki dan u teretani i na grupnim programima. Izaberite omiljen vid vežbanja i vodite računa o svom zdravlju.

 

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*