Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Vladan Drozdik

Priča iz teretane – Vladan Drozdik

 
 

prica iz teretane sajt vladan

Većina naših priča iz teretane odnosi se na odrasle. Dok ne dobijemo decu, nekako kao da zaboravimo period odrastanja i njegove važnosti setimo se tek kada zapravo i postanemo roditelji. Možda je baš ovo tema koja će vam pomoći da razbijete nedoumice koliko i kojih namirnica je potrebno uneti u ishranu vašeg deteta.

Kako se stiču navike u ishrani?

Navike u ishrani se stiču od malih nogu i to do sedme godine života.  Deci predškolskog uzrasta, od pet do sedam godina treba dati redovnih pet obroka. Uz tri redovna, važno je dodati i dve užine. Ključni faktor rasta i razvoja svakog deteta sama ishrana. Belančevine, ugljeni hidrati, masti, vitamini, voda i minerali su namirnice koje se unose svakodnevno. One su i neophodan deo zdrave ishrane, ali prekomerno konzumiranje iste hrane će uvek voditi ka povećanju kilograma koje kao posledicu nosi neželjene efekate po zdravlje.

Koje su najbolje namirnice?

U ishrani dece, najbolji izvori belančevina su mleko i mlečni proizvodi, meso, jaja i riba. Namirnice koje deci treba davati, a bogate su ugljenim hidratima su pre svega hleb, a onda i pirinač koji ima mnogo vitamina B, pa grašak i pasulj, kao i krompir koji ima 20% ugljenih hidrata, a sadrži vodu, mineralne soli i vitamin C. Tu je i povrće: šargarepa, cvekla, luk, zelena salata, paprika, paradajz, spanać… Zrelo voće je zdrava hrana koja sadrži šećer i vitamine i deci ih treba davati često. Deca rado jedu voće, pa im umesto slatkiša treba dati voćku.

Da li deci treba dozvoliti da jedu slatkiše?

Ugljene hidrate deca dobijaju kroz slatkiše, žitarice, voće i povrće. Kao što znamo, ugljeni hidrati služe za dobijanje energije. Roditelji, moraju biti obavešteni o vrstama ugljenih hidrata, kao i njihovoj učestalosti u ishrani deteta.  Greške su česte kupovine slatkiša deci, one dovode do navike da dečiji organizam sve češće traži slatko. To se dešava, jer naš organizam lako svarljive ugljene hidrate pretvara u glukozu koja je univerzalni izvor energije našeg tela. Veoma često, slatkiši su deci “na dohvat ruke”, stoga nije neobično što roditelji slatkiše sakrivaju. Jasno je da je čokolada ukusnija od pasulja ili lizalica od pirinča, ali roditelji su ti koji treba da imaju kontrolu nad ishranom svoje dece. Poznato je da može doći do oboljenja mlečnih zuba ukoliko se konzumira mnogo šećera, ali to je samo jedna od posledica prevelikog unosa slatkiša. Iz iskustva, moj savet je da deci slatkiše dajete kao nagradu, pogotovo one koje naviše vole i to samo onda kad zasluže. Ići u drugu krajnost, da deca odrastaju bez ikakvog zadovoljstva ove vrste nije rešenje, jer bi se moglo desiti da kad odrastu, počnu sa konzumiranjem slatkiša bez kontrole.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*