fbpx
 
 
Početna / Priče Flexovaca / Priča iz teretane – Vladan Drozdik

Priča iz teretane – Vladan Drozdik

 
 

prica iz teretane sajt

Zdravo društvo,

Možda ne znate, ali pre nego što sam počeo da radim u teretani, ceo život igrao sam hokej. I dan danas se bavim hokejom kad uhvatim vremena. Ipak je to posebna vrsta ljubavi. :)

Prateći najboljeg svetskog fudbalera današnjice Kristijana Ronalda i vežbe koje on radi, uvideo sam da koristi sledeća pomagala: bosu loptu, fitnes jastučiće, fitnes loptu i krofnu.

flex_prica_teretana_oprema

Iako imaju čudna imena, to su zapravo fitnes pomagala koja imaju neke zajedničke karakteristike: ispunjena su vazduhom i veoma su elastična. Ove karakteristike im omogućavaju da u kontaktu sa telom otežavaju ravnotežu i stabilnost.

Pozabavio sam se istraživanjem ove oblasti treninga, da vidim da li će te vežbe napraviti promenu u mojim klizačkim sposobnostima. Bio sam zadovoljan rezultatima i vežbe radim i na individualnim treninzima sa juniorima HK Maribor, koji leto provode u svom rodnom Novom Sadu.

U hokeju je važna ravnoteža, jer je sve u prenosu težine tela, u kontroli težišta tela i naravno stabilnosti u duel igri dok si na ledu. Za treninge sam koristio gumene rekvizite koji za poboljšanje stabilnosti angažuju dodatne mišiće. Vežbajući tako što se vežba izvodi prvo na jednoj pa na drugoj nozi, obe noge se jednako razvijaju, tj. izjednačavaju. Znamo da je sasvim normalno da je kod čoveka jedan ekstremitet uvek za nijansu jači od drugog.

Počeli smo sa statičnim vežbama, kasnije smo prešli na asimetrične vežbe, da bi na kraju ubacili skokove i opretećenje. Moj fokus bio je na jačanju nogu pre svega gluteusa i kvadricepsa, jer momci su još u fazi rasta, pa smo manje koristili tegove. Napredak je bio vidjiv nakon svega dva-tri meseca.

Postoji mnogo vežbi za jačanje mišića stomaka i leđa koje se mogu raditi uz ove rekvizite. Ako do sad nikad niste probali ovakav vid vežbanja, toplo vam preporučujem.

Probajte da ubacite ovakvu vrstu treninga za početak, dva puta nedeljno, i vrlo brzo ćete videti promenu. Korišćenjem ovih vežbi, smanjićete rizik od povreda, a u isto vreme mogu zameniti tegove kao način opterećenja mišića. Ovo je izuzetno važno jer ovoe vežbe mogu da rade svi – od najmlađih do najstarijih vežbača.

Za sva pitanja vidimo se u teretani!

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*