fbpx
 
 
Početna / Blog / Priče iz teretane – Jasna Nikolin

Priče iz teretane – Jasna Nikolin

 
 

Danas postoje različita mišljenja o tome da li bi deca trebalo da vežbaju sa opterećenjem ili ne. Pretpostavljam da se nekima od vas desilo da vam je vaše dete ili tinejdžer tražilo da ga učlanite u teretanu, zato što njegovi vršnjaci već vežbaju tamo, zato što želi da ima „mišiće“ ili želi da smrša. Tome doprinose i razni časopisi, reklame, filmske i muzičke zvezde koje u velikoj meri utiču na stvaranje predstave o tome kako treba izgledati.

U dilemi ste šta da radite?

Da li vaše dete treba da vežba sa opterećenjem?

Da li je teretana pravo mesto za vaše dete?

Ono što je sigurno, jeste da deca i tinejdžeri treba redovno da vežbaju s obzirom na to da se oni, kao i odrasli, veoma malo kreću tokom dana zahvaljujući današnjem životnom stilu koji podrazumeva računare i pasivne oblici zabave i rekreacije…
 
dete1
 
Ono što se danas često dešava, jeste da na sam pomen teretane i treninga sa opterećenjem, većina pomisli na bodybilding, powerlifting, weightlifting i sl, što naravno i nije nešto što bi vaša deca trebalo da treniraju. Razlog leži u tome što deca rastu i razvijaju se. U tom periodu nije preporučljivo korišćenje maksimalnih opterećenja jer to može ugroziti epifizu, deo kosti koji je naročito osetljiv na povrede. Tek kada dostignu fizičku zrelost, u proseku s petnaest godina, s naglaskom da su velike razlike od jednog do drugog tinejdžera, mogu početi da treniraju kao odrasli, ali umereno.
 
I opet se vraćamo na pitanje – da li moje dete može da vežba sa opterećenjem?
Odgovor je DA.

Deca mogu početi sa treningom snage već sedmoj, osmoj godini tj. čim postanu dovoljno zrela da slede uputstva i vežbaju pravilnu tehniku. Kao opterećenje u treningu snage osim tegova mogu da se koriste i elastične trake, lopte, sopstvena težina i sl. Trening treba da se odvija pod nadzorom stručnog lica kako bi vežbanje bilo bezbedno, pravilno dozirano i efikasno. Dobro programiran trening snage doprinosi poboljšanju snage i izdržljivosti mišića, smanjenju potkožnog masnog tkiva, utiče na manji rizik od povreda u sportovima, jača kosti, uvećava njihovu gustinu i daje više energije za učestvovanje u drugim fizičkim aktivnostima.

 
Budući da se ljudi danas sve manje kreću, fizička aktivnost jedna je od najbitnijih čovekovih potreba. S obzirom na to, trening, uz odgovarajući nadzor, definitivno može da bude prijatno, korisno i nadasve zdravo iskustvo za vaše dete.

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter