fbpx
 
 
Početna / Blog / PT BLOG | Praznici & trening

PT BLOG | Praznici & trening

 
 

pt blog mitar share

Praznici i trening

Decembar, januar i februar.

Praznici, slave i dočeci.

Miris sarmi, pečenja, bakinih specijaliteta, sitnih kolača, pita.

Kuvano vina, rakije, tople čokolade, kakao, šerbeti.

Ovo je zaista divan period godine, ali ako od ovog uvoda niste postali gladni i otišli do frižidera evo kako izbeći neke zamke koje ovo praznično vreme nosi sa sobom.

Kako uđemo u praznično raspoloženje, većini nam se veoma lako desi da se ulenjimo i preskočimo po koji trening. Problem nastaje kada nakon preskočenih nekoliko dana treniranja, to se pretvori u nedelju, dve ili čak mesec, a u nekim slučajevima i duže. Kratki dani i otključani filmski paketi imaju čudno magnetno polje koje privlači više nego odlazak u teretanu po hladnom vremenu. U ovom prazničnom periodu, najvažnije je ostati aktivan i u treningu, a nadam se da ću kroz današnji blog uspeti da vas motivišem da se totalno ne ulenjite.

Iz ličnog iskustva u  radu sa klijentima koji u ovom periodu naprave duže pauze, uvek imamo problema prilikom povratka na trening, zato što je potrebno znatno duže vremena za povratak u pređašnju formu, ali i za skidanje viška kilograma dobijenih tokom praznika. Za vežbače koji me poslušaju i u ovom periodu ostanu aktivni makar to bilo i par laganih treninga nedeljno koji mogu i sami da urade gde god se nalazili – važi skoroz druga priča.

Praznični višak kilograma

Broj jedan strah većine nas  jeste da ćemo se u ovom periodu ugojiti i nabaciti višak kilograma.  Ljudi se uglavnom pomire sa tim, opuste se i ode „mast u propast“ :) Istina je da, prema rezultatima jednog istraživanja, se ljudi u periodu praznika u proseku ugoje samo 0,37 kg, što i nije neka alarmantna brojka, ali ako nastavimo sa novonastalim inertnim ponašanjem i preskakanjem treninga stvari se veoma  lako i brzo otmu kontroli.

Nadimanje i oticanje

Hrana koju jedemo u ovom periodu ne samo što je kaloričnija, puna nezdravih masti već je i bogatija ugljenim hidratima i to često onog ne baš kvalitetnog tipa što ima za rezultat vezivanja više vode u našem organizmu i stvaranje nadutosti koja će pomerati rupice na kaiševim, a garderoba ubrzo postaje manje udobna.

Ako u ovom periodu nastavimo da treniramo naše telo će se lakše izboriti sa ovim negativnim posledicama i biće nam sigurno lakše nego da se na proleće borimo sa 5 do 6 kilograma viška. Samim tim, manje ćemo se osećati krivim dok ugađamo sebi u trenucima opuštanja.

Stres

I ako ovaj period godine nosi pregršt lepih i divnih stvari ne treba zanemariti činjenicu da ovaj deo godine može biti izuzetno stresan. Ako niste malo dete, svi dobro znate o čemu pričam. Organizacija proslava, žongliranje sa poslovnim i prazničnim obavezama može značajno da podigne nivo stresa.

Veoma je važno da ako znamo ovo, ne oduzmemo sebi jedan od najboljih načina za borbu protiv stresa, a to je trening i fizička aktivnost. I u ovom periodu vam treba vreme samo za vas, pa ako ništa drugo, dobro se obucite pa u neku dužu brzu šetnju. Prijaće vam da se malo sklonite od dosadnih članova porodice i gostiju koji su po ceo dan tu J Malo jedan na jedan vremena sa samim sobom uvek prija, a u ovom periodu sigurno će biti od velike pomoći.

Ne dozvolite da izgubite stečen napredak za koji ste se mučili

Ukoliko preskočite nekoliko treninga, neće doći do nekih značajnih gubitaka u vašoj formi. Ali ako se taj trend nastavi može doći do značajnog opadanja u svim do tad fizički stečenim performansama.

U sektoru snage značajno gubimo na istoj ako prođe više od tri nedelje bez treninga dok kod kardiovaskularnih sposobnosti, granica je nekih četiri nedelje pre nego nastupi jači gubitak forme. Da bi se vratili na staro potrebno je mnogo duže od toga. Zašto bi onda dozvolili sebi ovaj pad u formi ako bi sa dva, tri treninga nedeljno značajno ako ne  i potpuno zadržali mukom stečene rezultate.

Ako uspemo da se motivišemo da u ovom prazničnom periodu kada kod većine ljudi je sv privlačnije od vežbanja ipak zadržimo neku rutinu u treningu, uspećemo da pozitivno utičemo na fizički izgled ali i na našu psihu i izborićemo se lakše sa post prazničnom depresijom koja se lako ušunja pogotovo kod ljudi koji su inače podložni ovakvim promenama raspoloženja. Trening je odličan i poznat po tome što popravlja raspoloženje, pa trebamo iskorisiti ove njegove pozitivne efekte.

I zato: pamet u glavu!  Zašto da se borimo sa svim negativnim efektima prejedanja i „ugađanjima“ sebi kad vrlo lako možemo da ih  sprečimo. Obećavam vam da ćete se bolje osećati, a i da ćete više i bez krivice uživati u svim lepim stvarima koje ovaj period nosi.

Srećni vam Novogodišnji i Božićni praznici pa se vidimo u novoj 2020. godini bolji ,brži jači i naravno mudriji. J

Dodaj komentar


Vaša E-mail adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

*

Facebook
Twitter